Nem érdemtelenül tartják minden idők egyik legszebb autójának ezt a Jaguart. Az E-Type idén ünnepli a hatvanadik születésnapját, és az ebből az alkalomból készült gyönyörűen restaurált példányokat csak párosával lehet megszerezni.
A Jaguar egyik legmeghatározóbb modellje volt az E-Type, amelyet éppen hatvan évvel ezelőtt, 1961-ben mutattak be, és még a gyönyörű sportkocsikat készítő Enzo Ferrari is a világ legszebb autójának tartotta. Ha ő nem is vezette, de olyan sztárok jártak vele, mint Steve McQueen, Brigitte Bardot, Frank Sinatra, George Harrison és Tony Curtis. Az évforduló alkalmából készített, hat kupéból és hat roadsterből álló limitált szériát azonban csak párosával lehet megvásárolni.
A kupét és a roadstert azért kínálja kettesével a Jaguar, mert 1961-ben éppen ebben a párosításban mutatta be a típust a genfi autószalonon, ahol elsöprő sikert aratott. A tesztvezetésre szánt példányt, egy szürke kupét annak idején Bob Berry, a Jaguar pr-ese vezette Coventryből Genfbe, és hogy időben odaérjen, végig padlógázzal hajtott.
A restaurált E-Type szürke fényezése ezért a Flat Out Gray, azaz a padlógáz-szürke nevet kapta.
A tesztautó iránti óriási érdeklődés miatt a Jaguarnál úgy döntöttek, hogy még egy példányt a genfi szalon helyszínére vitetnek. Norman Dewis gyári tesztpilóta kapta feladatául, hogy dobjon el mindent a kezéből, és azonnal vezessen egy másik autót a kiállításra. A zöld roadster restaurált megfelelőjét ezért Drop Everything Green színűre fényezték, és
ez a két szín csak a limitált szériához lesz elérhető, más Jaguart nem festenek erre az árnyalatra.
A két Jaguar utasterében is számos apró részlet utal a nem mindennapi utazásra.
Az ülések közötti konzolra például a túra térképét vésték, a kupéban ezzel a mondattal: „Azt hittem, soha nem érsz ide”, amit a Jaguar alapítója, Sir William Lyons mondott Berrynek, amikor a pr-ese percekkel a premier előtt ért oda a genfi szalonra az autóval. A gravírozás kézzel készül, és több mint száz óra munkába kerül minden egyes autónál.
A kupé esetén fekete, a roadster esetén pedig zöld színű bőrrel kárpitozták a lenyűgözően felújított utasteret, ezenkívül a limitált szériás restaurált Jaguarokon a motorháztető emblémája, a fordulatszámmérő számlapja és a tanksapka is a hatvanadik születésnapra utaló évfordulós logót kapott.
Az eredeti E-Type mintájára a bükkfakarimás kormánykerék kürtgombja 24 karátos aranyból készült.
A Jaguar célja, hogy a felújított sportautó ma is legalább olyan jól vezethető legyen, mint az ihletet adó őse,
ezért a 3,8 literes, 265 lóerős hathengeres motort elektromos gyújtással, elektromos hűtőventilátorral és szinkronizált ötfokozatú sebességváltóval látták el, a rozsdamentes acél kipufogórendszer pedig mélyebb hangot ad, és nagyobb az élettartama az eredetinél. A műszerfalra még korabeli stílusú köntösbe bújtatott navigációs rendszer is került.
A limitált széria hat szerencsés vásárlójának fantasztikus programot szervez a Jaguar,
2022 nyarán ugyanis a partnerükkel részt vehetnek majd azon a különleges autós túrán, amelynek útvonala az eredeti utazást idézve Coventryből Genfbe vezet. Csak azért nem padlógázzal hajtanak majd, mint a korabeli autók, mert az alpesi hágókat is útba ejtő kaland során a legjobb hoteleket és éttermeket is útba ejtik majd.
Újszerű klasszikusok
Az E-Type sikerét nemcsak a lenyűgöző formája és a kiváló teljesítménye adta, hanem az is, hogy jóval olcsóbb volt a konkurenseinél, amiről a modellt részletesen bemutató cikkünkben írtunk. A Jaguarnak nem ez az egyetlen klasszikusa, amely újra megvehetővé vált, több más modell után az ötvenes években Le Mans-i futamot nyert versenyautó is ismét gyártásba került.
limitált széria | jaguar e-type | jaguar | genfi autószalon
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!