Azt állítják, a jegyárból sokkal inkább lehet következtetni a szénlábnyomra, mint abból, hogy milyen osztályon utazik valaki.
A kibocsátáskalkulátorok általában úgy számolnak, hogy aki első osztályon ül, annak nagyobb a lábnyoma, mint a turisszatosztályon utazóknak, mivel nagyobb helyet foglal el a gépen. A londoni University College tanulmánya lényegében ugyanezt állítja, de egész más magyarázattal.
Azt mondják, hogy azoknak az utasoknak a legnagyobb a kibocsátásuk, akik a legtöbbet fizetik a jegyükért, mert ezzel a legnagyobb mértékben járulnak hozzá a légitársaságok bevételéhez, ami lehetővé teszi a cég üzemelését. Általában a prémium ülések a drágábbak, de nem mindig. Előfordul, hogy egy last minute turistajegy is annyiba kerül.
Dr. Stijn van Ewijk, az egyetem Építőipari, Környezeti és Geomatikai Mérnöki Tanszékének munkatársa úgy véli,
aki kétszer annyit fizet, mint az útitársa, az kétszer annyival járul hozzá a légitársaság bevételéhez, így a kibocsátás kétszereséért felelős.
A kutatók azt remélik, hogy az eredmények nemcsak az egyes utasok kibocsátásának számítását és adóztatását változtatják meg, de arra is ösztönzik az utazókat, hogy alternatív közlekedési módot válasszanak, vagy gondolják át, szükség van-e egyáltalán arra az adott útra. A számítások átalakítása a vállalatok szénlábnyomát is csökkentheti, mivel a drága last minute foglalások gyakran üzleti utakhoz köthetők.
Több olyan légitársaság is van, amely igyekszik csökkenteni a károsanyag-bocsátását, mások viszont nem annyira elkötelezettek az ügyben.
(Forrás: Independent, képek: Getty Images)
kalkulátor | károsanyag-kibocsátás | jegyár | karbonkibocsátás | szénlábnyom | repülés
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!