Kastélyban aludnál? Nem is olyan drága, mint gondolnád

Egy új tanulmány szerint a Z és a millenniumi generáció legalább kilencven százaléka szeretne életében egyszer kibérelni egy kastélyt.

A Highland Titles felmérése szerint sokak fantáziáját izgatja, hogy királyi körülmények között töltsenek el pár napot. Nyilván akkor jön ki egy ilyen opció a leggazdaságosabban, ha nem egyedül fizetünk a kulcsokért, hanem összeszedjük a barátainkat vagy a családtagjainkat és együtt éljük meg az álmot.

Egy kastély egy éjszakára történő kibérlése átlagosan 1201 dollárba (423 ezer forintba) kerül világviszonylatban, persze attól függően, melyik országban vagyunk. Az Egyesült Államokban az átlagos költség 892 dollár (314 ezer forint), ezzel szemben Olaszországban már 3133 dollárnyi (1,1 millió forintnyi) pénzt kell kifizetni, az Egyesült Királyságban átlagban 1200-at. Nyilván az is befolyásoló tényező, hogy a választott kastély hány hálószobát foglal magában. A kastélyok hetvenegy százalékában van fűtés, hetven százalékuk kiépített wifi-kapcsolattal, negyvenhárom százalékuk kandallóval felszerelt.

Jelentős összeget spórolhatunk, ha csak egy kastélyon belüli magánszobát bérelünk. Egy szoba átlagos ára 97 és 382 dollár (35 ezer és 134 ezer forint) között mozog éjszakánként.

A megfelelő kastély kiválasztásához az Ubuy kiskereskedelmi keresőplatform friss tanulmánya rangsorolta azokat az európai városokat, amelyekben a legtöbb kastély található. A lista első és második helyen Isztambul és Róma végzett, míg a harmadik helyen holtversenyben Berlin és Nápoly.

Aligha akad ember, akit valahogyan ne érintene meg a kastélyok világa, és ne ábrándozna arról, hogy jó lenne egy kicsit megpihenni a mesélő falak és díszes bútorok között, a hatalmas terekben, amelyek visszarepítenek a régi korok fényűző pompájába. Ebből az élményből részesülhetünk a környék legszebb kastélyszállóiban, ha úgy érezzük, jól esne valami extra ahhoz, hogy igazán el tudjunk vonulni a világtól, igazán kikapcsolhassunk és feltöltődhessünk.

(Forrás: Thrillist, fotók: Getty Images)