Viktor Navorski története kicsiben.
Mint ismeretes, sok szurkoló elégedetlen a katari labdarúgó-világbajnoksággal (hogy miért, az most ide nem fér ki), az egyik problémát az alkoholfogyasztás korlátozása jelenti. A dohai repülőtér viszont a kivételek közé tartozik, ott a hosszú átszállási idővel rendelkező utasok korlátlanul vásárolhatnak alkoholt a várótermekben és a vámmentes boltokban.
És bár Katar egy nem akármilyen világeseménynek ad otthont, az utasok a tranzitzónán kívül nem léphetnek be az országba – még néhány órára sem. Nem nézhetik meg a fővárost és annak látványosságait, illetve nem szívhatják magukba a vb hangulatát.
Kizárólag az érvényes meccsjegyet birtokló szurkolók jogosultak ugyanis Hayya-kártyát, azaz a Katarba történő belépést biztosító személyi igazolványt beszerezni. Mindenki mást kitiltanak.
Így járt a katari barátaihoz látogatóba érkező Humphrey Wilson is, akinek feleségével együtt tizenöt órás várakozási időt kellett átvészelnie a dohai Hamad nemzetközi repülőtéren.
Miután megvásárolta a repülőjegyeket, Wilson csak akkor felfedezte fel, hogy mi a helyzet.
"A foglalás előtt ellenőriztük a feleségemmel, hogy a tesztelési követelményeket november 1-jétől feloldják, és megnéztük azt is, jogosultak vagyunk-e vízummentes belépésre. Sehol nem láttuk ezt a Hayya-kártyás dolgot" – mondta. "Csak akkor jöttem rá, amikor a Katarban élő barátom megemlítette".
Abban az időszakban még nem lehetett meccsjegyet kapni, bár utólag a FIFA megnyitotta a vásárlási lehetőséget pár ezer megmaradt belépőre.
Wilson körbekérdezett a légitársaságnál a foglalás esetleges megváltoztatásáról, plusz a várakozási idő csökkentéséről, ám azt a választ kapta, hogy ez több száz fontba kerülne. A repülőtéren lévő tranzitszállodában például éjszakánként kétszáz fontot kérnek el egy szobáért.
A csatlakozás napján – és éjszakáján – amennyire lehetséges, Wilsonék megpróbálták tartalmasan kitölteni a tizenöt órát. Érdeklődtek, van-e esély kihúzni néhány órát a repülőtér egyik fizetős várótermében, de az nagyon zsúfolt volt, a hat pihenőszék mindegyikét elfoglalták már. Kellemesen megvacsoráztak, majd egy kis időt munkával töltöttek. "A repülőtéren nagy a nyüzsgés. Azt tanácsolták, hogy használjuk az ingyenes 'csendes szobát' a pihenésre. Ezekben napozóágyakhoz hasonló, rögzített fekhelyek vannak – valamilyen szintű kényelmet tudnak biztosítani, bár sokkal jobb lenne, ha teljesen vízszintesek lennének, ami lehetővé tenné, hogy oldalra fordulva aludjunk rajta. Sokan emiatt inkább alá fekszenek. A szobákat általában elkülönítik a férfiak és a nők számára, ez pedig bosszantó, ha férj és feleség vagyunk. Akadnak azért vegyes ún. családi szobák, ahová mi is mentünk. A füldugó és a szemmaszk elengedhetetlen, mivel a helyiségek nem túl csendesek és eléggé világosak. Sikerült azonban pár órát aludnunk, ami felért egy áldással" – mesélte Humphrey Wilson.
Amint december 2-án véget ér a világbajnokság csoportköre, nagyszámú szurkoló, médiakülönítmény és tisztségviselő fogja elhagyni az országot, "felszabadítva" jó néhány helyet.
A hatóságok azóta közölték, hogy Katarba vb-meccsjegy nélkül is be lehet majd jutni.
Nemrég megírtuk, hogy elhunyt az iráni származású Mehran Karimi Nazzeri, aki tizennyolc éven át élt a párizsi Roissy Charles de Gaulle reptéren 1988-tól. Az ő valós története inspirálta a Terminál című filmet.
(Forrás: Independent, fotók: Unsplash)
doha | repülőtér | foci vb | tranzit | tilos | belépés
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!