Close
Tudod, kik isszák a legtöbb kávét az országban?

Tudod, kik isszák a legtöbb kávét az országban?

A gkid Research & Consulting mintegy 2500 magyar fogyasztót kérdezett meg márciusban a kávéfogyasztási szokásairól.

A Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából végzett kutatásból kiderül többek között, hogy a rendszeresen kávézók 60 százaléka iszik meg naponta két-három kávét, míg  29 százalékuk elégszik meg napi egy csészével. A nagyobb kávéfogyasztókat a férfiak között találjuk, körükben kétszer annyian vannak, akik naponta három vagy annál több pohárral isznak az éltető nedűből, mint a nők között.

Ami a korosztályos eloszlást illeti: a 18-24 évesek fele nem kávézik, míg a 60 év felettieknek mindössze 19 százaléka nem él a koffeinlökettel.

A legtöbb kávét ugyanakkor a 40-49 éves korosztály fogyasztja:

közülük minden második válaszadó naponta 2-3 csészényit iszik meg, de 14 százalékuk még ennél is többet gurít le.

A kávézók tündöklése

A válaszadók kétharmada szerint a nap legfontosabb kávéja a reggeli első, azonban az is látható, hogy

a funkcionális kávézást egyre inkább felváltja a minőségi fogyasztás.

Mutatja ezt az is, hogy a 18-24 éves korosztályban kevéssé jellemző a reggeli kávézás, ők inkább napközben, barátaikkal közösen ülnek be egy feketére, 71 százalékuk kimondottan a társaság miatt jár kávézóba. Ennek a korosztálynak a 31 százaléka szeret betérni ezekre a helyekre, miközben az összes válaszadó között ez az arány mindössze 11 százalék.

A kávézóban átlagosan 1132 forintért iszunk meg szívesen egy csészével, a 30-39 évesek ennél többet, a 18-24 évesek ennél kevesebbet szánnak egy italra.

Kávézóválasztás

Minden második válaszadó a hely hangulata alapján választ, és 40-40 százalék döntésében fontos szempont, hogy ismerje a helyet, a kínálatot, a személyzetet, illetve a választék minőségét.

A válaszadók harmada az elhelyezkedés alapján dönt egy kávézó mellett,

és több mint felük jár ide baráti találkozók, közösségi élmények miatt.

Kávéfőzés otthon

A megkérdezettek 93 százaléka iszik kávét otthon is, de szintén népszerű a munkahelyi (54 százalék) és a vendégségben (33 százalék) történő fogyasztás.

Idén év elején átlagosan 796 forintot voltunk hajlandók fizetni egy-egy csomag 20-25 dekagrammos kávéért. A nők 750, a férfiak viszont 860 forintot adtak ki szívesen érte. A válaszadók 16 százaléka szívesen fizet magasabb árat, akár ezer forinttal is többet a jobb minőségű kávéért.

Évek óta tartó dobogós helyét továbbra is őrzi az őrölt kávé: otthonra a válaszadók fele ezt keresi, míg minden harmadik ember választja a szemes és a kapszulás kávét. Kapszulás kávéfőzője 35 százaléknak van, míg minden harmadik válaszadó a kotyogósra esküszik, és közel ugyanennyien kultiválják a hagyományos presszókészítőt.

Ennek a tíz országnak az egyedülálló kávékultúrája rabul ejti az embert, és talán nem is gondolnánk, hogy mekkora politikai erőt generálhat ez a népszerű ital.

(Forrás: MTI, képek: Unsplash, Pixabay)

kávéivás | kávéfogyasztás | szokások | magyarország | kávé

FOLYTASD EZZEL

Öt olasz nyári saláta, ami tíz perc alatt elkészül

Ebben különbözik az olasz fagyi az összes többitől

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom