A gkid Research & Consulting mintegy 2500 magyar fogyasztót kérdezett meg márciusban a kávéfogyasztási szokásairól.
A Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából végzett kutatásból kiderül többek között, hogy a rendszeresen kávézók 60 százaléka iszik meg naponta két-három kávét, míg 29 százalékuk elégszik meg napi egy csészével. A nagyobb kávéfogyasztókat a férfiak között találjuk, körükben kétszer annyian vannak, akik naponta három vagy annál több pohárral isznak az éltető nedűből, mint a nők között.
Ami a korosztályos eloszlást illeti: a 18-24 évesek fele nem kávézik, míg a 60 év felettieknek mindössze 19 százaléka nem él a koffeinlökettel.
A legtöbb kávét ugyanakkor a 40-49 éves korosztály fogyasztja:
közülük minden második válaszadó naponta 2-3 csészényit iszik meg, de 14 százalékuk még ennél is többet gurít le.
A kávézók tündöklése
A válaszadók kétharmada szerint a nap legfontosabb kávéja a reggeli első, azonban az is látható, hogy
a funkcionális kávézást egyre inkább felváltja a minőségi fogyasztás.
Mutatja ezt az is, hogy a 18-24 éves korosztályban kevéssé jellemző a reggeli kávézás, ők inkább napközben, barátaikkal közösen ülnek be egy feketére, 71 százalékuk kimondottan a társaság miatt jár kávézóba. Ennek a korosztálynak a 31 százaléka szeret betérni ezekre a helyekre, miközben az összes válaszadó között ez az arány mindössze 11 százalék.
A kávézóban átlagosan 1132 forintért iszunk meg szívesen egy csészével, a 30-39 évesek ennél többet, a 18-24 évesek ennél kevesebbet szánnak egy italra.
Kávézóválasztás
Minden második válaszadó a hely hangulata alapján választ, és 40-40 százalék döntésében fontos szempont, hogy ismerje a helyet, a kínálatot, a személyzetet, illetve a választék minőségét.
A válaszadók harmada az elhelyezkedés alapján dönt egy kávézó mellett,
és több mint felük jár ide baráti találkozók, közösségi élmények miatt.
Kávéfőzés otthon
A megkérdezettek 93 százaléka iszik kávét otthon is, de szintén népszerű a munkahelyi (54 százalék) és a vendégségben (33 százalék) történő fogyasztás.
Idén év elején átlagosan 796 forintot voltunk hajlandók fizetni egy-egy csomag 20-25 dekagrammos kávéért. A nők 750, a férfiak viszont 860 forintot adtak ki szívesen érte. A válaszadók 16 százaléka szívesen fizet magasabb árat, akár ezer forinttal is többet a jobb minőségű kávéért.
Évek óta tartó dobogós helyét továbbra is őrzi az őrölt kávé: otthonra a válaszadók fele ezt keresi, míg minden harmadik ember választja a szemes és a kapszulás kávét. Kapszulás kávéfőzője 35 százaléknak van, míg minden harmadik válaszadó a kotyogósra esküszik, és közel ugyanennyien kultiválják a hagyományos presszókészítőt.
Ennek a tíz országnak az egyedülálló kávékultúrája rabul ejti az embert, és talán nem is gondolnánk, hogy mekkora politikai erőt generálhat ez a népszerű ital.
(Forrás: MTI, képek: Unsplash, Pixabay)
kávéivás | szokások | kávéfogyasztás | kávé | magyarország
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!