Aligha kell manapság kampányolni a kerékpározás mellett, aminek előnyei nemcsak ránk, hanem a környezetünkre nézve is pozitívak. Felszabadító érzés a zöldben, az országúton, a tengerparton, vagy akár egy városban tekerve érezni a menetszelet – egy friss elemzésből pedig kiderül, mely városokban a legjobb most biciklisnek lenni.
A Luko biztosítótársaság a világ kilencven városát vizsgálta meg, majd hat fő paraméter alapján rangsorolta azokat. Ezek pedig: a kerékpárhasználók aránya, az időjárási viszonyok, a bűnözés és a biztonság, az infrastruktúra, a kerékpármegosztási lehetőségek és olyan különleges események, mint például az "autómentes napok". Az eredményt aztán egy 0-tól 100-ig terjedő skálán határozták meg, melyen minél magasabb pontszámot kapott egy város, annál kerékpárosbarátabbnak számít.
A lista élén európai városok végeztek, ami
elsősorban annak köszönhető, hogy alaposan el vannak látva minőségi kerékpárutakkal és a megfelelő időjárási körülményeknek hála magas a "kerékpározható" napok száma.
Az Egyesült Államokból viszont egyetlen egy város sem került be a top 10-be, de még a top 20-ba sem – a legjobbjuk San Francisco lett az összesített 39. helyezésével.
Íme, a legjobb tíz!
10. Hannover, Németország
Az Alsó-Szászországban található város bővelkedik csodálatos parkokban, vagyis mi mással lehetne jól megnézni azokat, mint kerékpárral?!
Hannover a minőségi infrastruktúrának és a kerékpározást népszerűsítő rendezvényeknek, köztük a "no car day"-nek köszönhetően került az idei rangsor élmezőnyébe.
9. Bréma, Németország
Egy másik népszerű város Németországban a kerékpározás szerelmeseinek körében, mivel nagyon sík a terep, illetve kerékpárutak tucatjai szelik át, és kötik össze más közeli városokkal.
Bréma az első olyan németországi város, ahol egy egész "kerékpáros zónát" alakítottak ki. Neustadt kerületben 30 km/óra sebességkorlátozás van érvényben, a kerékpárok elsőbbséget élveznek, plusz megengedett az egymás mellett tekerés is.
8. Bern, Svájc
A svájci főváros sokat fektetett a minőségi kerékpáros infrastruktúrába, különösen magas pontszámot ért el a kerékpármegosztás terén, és rendszeresen szervez "autómentes napokat". A városban a kerékpárosok-balesetekből következő halálozási arány is nagyon alacsony.
7. Hangcsou, Kína
Egy váratlan megjelenés a top 10-ben: a kínai város az egyetlen nem európai a rangsor első felében.
A lakosság körében harminc százalék a biciklisek aránya, plusz Hangcsou a kerékpármegosztás terén a legtöbb riválisánál magasabb pontszámot ért el.
6. Malmö, Svédország
Malmöben is biztonságosan tekerhetnek a bringások, köszönhetően a minőségi infrastruktúrának és a kerékpározást népszerűsítő rendszeres rendezvényeknek.
5. Amszterdam, Hollandia
Biztosan vannak, akik a holland nagyvárost tippelték az első helyre, ami miatt ez nem történt meg, az a balesetbiztonság terén begyűjtött alacsony pontszáma.
Amszterdamban százezer kerékpárosra több mint ezer baleset jut – csak érzékeltetésképp, ez majdnem ötször több, mint Koppenhágában.
4. Koppenhága, Dánia
A dán főváros nemcsak a kerékpárosok számára biztonságosabb, hanem maguknak a kerékpároknak is, köszönhetően az alacsony lopási aránynak és az "autómentes napoknak".
A város sokat fektet a kerékpáros infrastruktúrába, és a legtöbb lakos, aki bringával közlekedik, a hosszú és kemény dán tél idején is így tesz.
3. Antwerpen, Belgium
A belga kikötőváros nem rendelkezik dedikált kerékpárutakkal, de a stabil kerékpármegosztó rendszer és az "autómentes vasárnap" jellegű rendezvények abszolút biciklisbaráttá tették.
2. Münster, Németország
A német városban annak ellenére alacsony a kerékpáros balesetekből bekövetkező halálesetek aránya, hogy a lakosok több mint 39 százaléka naponta biciklizik.
Münster rendszeresen ad otthont kerékpározást népszerűsítő rendezvényeknek is.
1. Utrecht, Hollandia
Az idei rangsor élén a bájos hollandiai város áll.
Utrecht igen magas pontszámokkal büszkélkedhet a kerékpáros infrastruktúrát és a megfelelő időjárási viszonyokat tekintve, valamint azért, mert a lakosság több mint fele pattan kétkerekűre a mindennapok során.
A 2023-as év kiemelt filmjeit a világ számos pontján forgatták, helyszíneik pedig látványos látnivalókat ígérnek. Ha felkeressük ezeket a gyönyörű helyeket, egészen biztosan izgalmas nyarunk vagy utószezonunk lesz.
(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images)
legjobb | nagy sztori | lista | városok | helyek | rangsor
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!