A légikísérők azért vannak a gépen, hogy segítsenek, de nem a személyes fedélzeti szolgáink.
Egy – névtelenül nyilatkozó – légiutas-kísérő néhány olyan tanácsot fogalmazott meg a jövőre nézve, amire nem árt odafigyelnünk, nehogy az ellenszenves utasok közé legyünk besorolva. A tanácsok leginkább arra az esetre vonatkoznak, amikor próbálunk kapcsolatot teremteni a személyzettel.
Tilos az érintés
Egy légiutas-kísérőhöz tényleg soha nem szabadna hozzáérni. – Megesett, hogy bökdösték, sőt, még meg is csípték a fedélzeti személyzet tagjait, miközben próbálták végezni a munkájukat – mondja.
A légiutas-kísérő hangsúlyozza, hogy rengeteg más módja van annak, hogy felkeltsék a figyelmüket, ami nem lép át ilyen személyes határt. – A vállra történő gyengéd koppintás az abszolút maximum, amit elfogadunk. De csak nagyon ritka esetekben.
Nem kell kiabálni
Hacsak nem valódi vészhelyzetről van szó, ne emeljük fel a hangunkat a repülőn, különösen akkor ne, ha csupán az italunk újratöltéséről van szó. – Ez hihetetlenül udvariatlan és visszataszító – emeli ki a megszólaló.
Bár a fütyülés, a ciccegés, a csókhangok és más hangjelzések sem éppen ideálisak, de néhány utasnak igazat adhatnak, mivel ezek a cselekedetek inkább az eltérő kulturális tényezőkön, mintsem udvariatlanságon alapulhatnak.
– A legtöbben megértjük, hogy a különböző kultúrák más-más dolgokat tartanak elfogadhatónak, és ezért nem szabad megsértődni – magyarázza a forrás. – Nem mindenki beszél angolul, és mindenkinek megvan a saját módszere arra, hogy kapcsolatba lépjen a légiutas-kísérőkkel. És amíg ez a módszer ésszerűnek tűnik, addig szívesen segítünk.
A hívógomb
Az utasok számára a legegyszerűbb és legkényelmesebb mód, hogy anélkül hívják fel a légiutas-kísérő figyelmét, hogy fel kellene állniuk az ülésükről, pedig ezt módszert a személyzet szó szerint utálja.
– Minket arra tanítottak, hogy tartsuk magunkat a "kóla vagy stroke" mottóhoz, amikor meghalljuk a csengőt – mondja. – Ez azt jelenti, hogy minden egyes alkalommal, amikor valaki megnyomja a gombot, simán elképzelhető, hogy egy italt szeretne, de ugyanúgy előfordulhat, hogy orvosi vészhelyzetről van szó.
A légiutas-kísérő azt tanácsolja, hogy csak akkor használjuk a hívógombot, ha valóban fajsúlyos dologról van szó, mert általában éppen valami fontosat csinálnak valahol máshol a gépen.
Ha egy légikísérő sem látható a folyosón, egyszerűen álljunk fel, és keressünk valakit, aki segíthet, így elkerülhető, hogy a felesleges sürgés-forgás miatt úgy reagáljanak, mintha valaki szívrohamot kapna, pedig csak egy sörre lenne szüksége.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Bestlifeonline, fotók: Getty Images)
járat | légiutas-kísérők | repülés | három dolog | fedélzet
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!