Mint sok minden, ez is megváltozott a korábbi évekhez képest.
A magyar lakosság nagy része a korábbiaknál több belföldi utat tervez a jövőben; egyebek között ez is kiderül a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közös piackutatásából.
A felmérésben Pécs mint márka értékelését és a város vonzerejének helyi és országos szintű megítélését vizsgálták. A városmarketing-stratégia támogatását és Pécs új arculati irányainak kialakítását is szolgáló kutatás reprezentatív módon, országosan mintegy ezer, Pécsen több mint hatszáz ember megkérdezésével készült.
Az országos mintán végzett felmérés eredményei szerint
a magyar lakosság nagy része a jövőben a korábbiaknál több belföldi utat tervez, azokon a természethez, a vízparti nyaraláshoz és a városlátogatáshoz kapcsolódó úti célok szerepelnek.
A megkérdezettek körében Debrecen, Szeged és Pécs a legismertebb magyar vidéki város, míg Eger, Debrecen, Veszprém és Pécs a leglátogatottabbak.
Az eredmények azt is mutatják, hogy a pécsi jelképek közül a Széchenyi tér és a Dzsámi, valamint a tévétorony és a Mecsek emelkedik ki. Az új jelképek – mint például a Kodály Központ vagy a Tudásközpont – ma még nem számítanak ikonikus épületnek.
A pécsi márkák közül a Zsolnay, a Pécsi Sör és a Pécsi Kesztyű jutott eszébe a legtöbb megkérdezettnek, a pécsi személyiségek közül pedig a Zsolnay családot és Victor Vasarelyt kötik leginkább a városhoz.
Ha viszont a városnézésen túl meg is szállnánk Magyarországon, kötelező lesz a védettségi igazolvány, ami minden szempontból egyre fontosabb szerepet kap; Törökországba például már korlátok nélkül utazhatnak az igazolvánnyal rendelkezők, Angliában viszont még mindig tíznapos karantén vár minden magyarra.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)
belföld | magyar | pécs | utazás | turizmus | kutatás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!