Mint sok minden, ez is megváltozott a korábbi évekhez képest.
A magyar lakosság nagy része a korábbiaknál több belföldi utat tervez a jövőben; egyebek között ez is kiderül a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közös piackutatásából.
A felmérésben Pécs mint márka értékelését és a város vonzerejének helyi és országos szintű megítélését vizsgálták. A városmarketing-stratégia támogatását és Pécs új arculati irányainak kialakítását is szolgáló kutatás reprezentatív módon, országosan mintegy ezer, Pécsen több mint hatszáz ember megkérdezésével készült.
Az országos mintán végzett felmérés eredményei szerint
a magyar lakosság nagy része a jövőben a korábbiaknál több belföldi utat tervez, azokon a természethez, a vízparti nyaraláshoz és a városlátogatáshoz kapcsolódó úti célok szerepelnek.
A megkérdezettek körében Debrecen, Szeged és Pécs a legismertebb magyar vidéki város, míg Eger, Debrecen, Veszprém és Pécs a leglátogatottabbak.
Az eredmények azt is mutatják, hogy a pécsi jelképek közül a Széchenyi tér és a Dzsámi, valamint a tévétorony és a Mecsek emelkedik ki. Az új jelképek – mint például a Kodály Központ vagy a Tudásközpont – ma még nem számítanak ikonikus épületnek.
A pécsi márkák közül a Zsolnay, a Pécsi Sör és a Pécsi Kesztyű jutott eszébe a legtöbb megkérdezettnek, a pécsi személyiségek közül pedig a Zsolnay családot és Victor Vasarelyt kötik leginkább a városhoz.
Ha viszont a városnézésen túl meg is szállnánk Magyarországon, kötelező lesz a védettségi igazolvány, ami minden szempontból egyre fontosabb szerepet kap; Törökországba például már korlátok nélkül utazhatnak az igazolvánnyal rendelkezők, Angliában viszont még mindig tíznapos karantén vár minden magyarra.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)
belföld | kutatás | utazás | pécs | turizmus
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!