Close
Kilökte az autókat a koronavírus ebből a skót városból

Kilökte az autókat a koronavírus ebből a skót városból

Valami furcsa a Holyrood-palota környékén. A brit uralkodók hivatalos skóciai rezidenciája körül eltűntek a kígyózó sorok, a parkoló buszok és a dudáló taxik.

Edinburgh városi tanácsa a közelmúltban megszavazta, hogy a Victoria és a Cockburn Street – vagyis az óváros két legforgalmasabb, legszebb helye – gyalogosövezet legyen. A rendelet a város ambíciózus átalakítási tervének központi eleme, melynek értelmében a koronavírus-járvány által teremtett új világhoz igazodva igyekeznek az éttermeknek több teret biztosítani a szabadtéri étkezéshez. Ezenkívül még új villamosvonalakat, kerékpárutakat és sétaútvonalakat alakítanak ki.

Az UNESCO világörökségéhez tartozó helyszíneken – amilyen Edinburgh óvárosa is – erősen javasolt a forgalom lelassítása, hogy enyhítsék a turizmus okozta károkat, és megóvják a történelmi jelentőségű helyek állagát. Hogy ennek a kísérletnek lesz-e hosszútávú pozitív hatása, még nem tudni, mindenesetre ami most Edinburgh-ban történik, kiváló teszt lehet arra, hogy kiderüljön, mi működik és mi nem.

Edinburgh óvárosa 1995-ben került a világörökségi listára. Békeidőben évente ötmillió látogatót fogad, a The Edinburgh Festival Fringe pedig átlagban kétmillió embert vonz – tehát a csupán huszonhatezer lakosú város életére óriási gazdasági hatással van az idegenforgalom.

Mindezek következtében az óváros zsúfolt, sokszor nem lehet élvezni a kétségkívül pazar kilátást, a rengeteg járműnek miatt szennyezett a levegő.

Az autómentesített belváros fogadtatása mégis meglehetősen vegyes volt. A kiskereskedők egy része örült az autós forgalom megszűnésének, mert az addig meglehetősen telített, egyébként kanyargós és színes Victoria Streetről eltűntek a járművek, és bámészkodó, fényképezkedő járókelők jelentek meg. Több időt töltenek ott, ez pedig jó hatással van az üzletre. Mások szerint a sétálóutcák inkább a turistáknak kedveznek, nem a helyieknek, míg az egyik galéria tulajdonosa úgy véli, kevesebben járnak arrafelé, mert az emberek világjárvány idején biztonságosabbnak tartják a saját autójukat, mint a tömegközlekedést.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: National Geographic, fotók: Pixabay)

FOLYTASD EZZEL
Még a PCR-teszt sem mentesít: minden magyar kötelezően karanténba kerül hétfőtől, aki Dél-Afrikából jön
Magyarország szigorú korlátozásokat vezet be mától a dél-afrikai variáns miatt
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
Káprázatosan szép magyar projekt mutatja meg, milyenek a jövő élhető otthonai!
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom