A Heineken tavaly márciusban jelentette be, hogy kivonul Oroszországból, azonban, mint kiderült, a művelet nem olyan egyszerű.
Az orosz állam ugyanis szigorú feltételeket szabott, és nagyobb kedvezményekre szorította rá a cégeket az eszközeik eladásánál, és volt, amit le is foglalt. Állami irányítás alá került a Danone orosz leányvállalata és a Carlsberg helyi sörfőzdében való részesedése is.
A Heineken végül jelképes egy euróért adta el a létesítményeit és részvényeit az orosz Arnest csoportnak, ami háromszázmillió eurós veszteséget jelent a cégnek, de mint mondják, örülnek, hogy sikerült megfelelő vevőt találni.
Az Arnest csoport átvette a holland vállalat összes oroszországi létesítményét, köztük hét sörfőzdét, továbbá felelősséget vállalt az országban dolgozó mintegy 1800 alkalmazottért is, és foglalkoztatási garanciákat biztosított számukra a következő három évre.
"A közelmúlt fejleményei azt mutatják, hogy a nagyvállalatoknak jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az Oroszországból való kivonuláskor" –fogalmazott közleményben Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója.
Az Arnest Group jelentős fémdobozos csomagoló üzletág tulajdonosa, a legnagyobb orosz aeroszolgyártó, emellett kozmetikumokat és háztartási cikkeket értékesít.
Nem minden nagy cég akar ugyanakkor kivonulni Oroszországból, és úgy tűnik, a szankciókat is meg lehet kerülni bizonyos esetekben.
(Forrás: Reuters, MTI, képek: Unsplash, Getty Images)
kivonulás | Heineken | sör | oroszország
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!