Az angliai Doncaster tanácsa és a brit Hybrid Air Vehicles (Hibrid Légijárművek - HAV) nevű cég bejelentette, hogy a városban fogják gyártani a vállalat Airlander 10 névre keresztelt repülő-léghajóit.
A járművek a vállalat szerint rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátással járnak, és a világ leghatékonyabb nagy repülőgépei lesznek száz mérföld/órás végsebességgel. A gépekből évente akár huszonnégyet is le lehet majd gyártani. A héliummal működő hibrid repülő fedélzetén száz utas vagy tíz tonna hasznos teher fér el.
A korábbi hírek szerint a léghajóval a svéd OceanSky vitte volna az utasokat az Északi-sarkra, de jelenleg nem tudni, hogy ebből mi valósul meg. Most úgy hírlik,
elsőként a spanyol regionális Air Nostrum légitársaság használja majd a járműveket, amely négy éven belül húsz gépből álló flottát szeretne indítani a Földközi-tengerre.
2016-ban az Airlander 10 második tesztrepülése nem alakult a legjobban, mert a gép lezuhant, de szerencsére senki nem sérült meg, amikor a 98 méter hosszú gép orral előre ért földet a cardingtoni légibázison történő landolásnál.
Mint a HAV szóvivője elmondta, a prototípus mintegy száz percig repült, és az összes tervezett feladatot elvégezte, mielőtt visszatért Cardingtonba, hogy leszálljon. Az ütközés során a pilótafülke eleje kárt szenvedett, amit jelenleg is vizsgálnak.
A léghajóról a legtöbbünknek valószínűleg a Zeppelin jut eszébe, amely sokáig maga volt a csúcstechnológia.
(Forrás: Independent, képek: HAV/Facebook)
Hybrid Air Vehicles | repülő | léghajó | Doncaster | hibrid
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!