Az angliai Doncaster tanácsa és a brit Hybrid Air Vehicles (Hibrid Légijárművek - HAV) nevű cég bejelentette, hogy a városban fogják gyártani a vállalat Airlander 10 névre keresztelt repülő-léghajóit.
A járművek a vállalat szerint rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátással járnak, és a világ leghatékonyabb nagy repülőgépei lesznek száz mérföld/órás végsebességgel. A gépekből évente akár huszonnégyet is le lehet majd gyártani. A héliummal működő hibrid repülő fedélzetén száz utas vagy tíz tonna hasznos teher fér el.
A korábbi hírek szerint a léghajóval a svéd OceanSky vitte volna az utasokat az Északi-sarkra, de jelenleg nem tudni, hogy ebből mi valósul meg. Most úgy hírlik,
elsőként a spanyol regionális Air Nostrum légitársaság használja majd a járműveket, amely négy éven belül húsz gépből álló flottát szeretne indítani a Földközi-tengerre.
2016-ban az Airlander 10 második tesztrepülése nem alakult a legjobban, mert a gép lezuhant, de szerencsére senki nem sérült meg, amikor a 98 méter hosszú gép orral előre ért földet a cardingtoni légibázison történő landolásnál.
Mint a HAV szóvivője elmondta, a prototípus mintegy száz percig repült, és az összes tervezett feladatot elvégezte, mielőtt visszatért Cardingtonba, hogy leszálljon. Az ütközés során a pilótafülke eleje kárt szenvedett, amit jelenleg is vizsgálnak.
A léghajóról a legtöbbünknek valószínűleg a Zeppelin jut eszébe, amely sokáig maga volt a csúcstechnológia.
(Forrás: Independent, képek: HAV/Facebook)
léghajó | hibrid | Airlander 10 | Hybrid Air Vehicles | Doncaster
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!