Ezzel a négy dologgal bosszanthatod fel igazán a légiutas-kísérőket

A legtöbben nem szeretünk felhajtást csinálni a repülőn, és hogy ez ne is következzék be, egy ismert utazási szakértő elárulta azokat a gyakori eseteket, amelyekkel könnyen felbosszanthatjuk a többi utast és a légikísérőket.

A PortableProfessional nevű YouTube-csatornát üzemeltető Megan rendszeresen posztol tartalmakat, amikben utazási tippekkel látja el a követőit. Egyik legnépszerűbb videójában elmondja, miket nem lenne szabad csinálni a fedélzeten.

1. Ülőhelyet cserélni

Nem jó ötlet másokkal helyet cserélni anélkül, hogy előtte ne szólnánk a személyzetnek.

"A légiutas-kísérőknek biztonsági okokból ellenőrizniük kell, ki hol ül és ha nem a kijelölt ülésen foglalunk helyet, akkor előfordulhat, hogy egy olyanra ülünk át, amit valaki másnak tartanak fenn, aki még felszáll a gépre. Ha mindenképp máshová akarunk ülni, akkor várjuk meg, amíg a gép felszállása után ki lehet kapcsolni a biztonsági övet és megbizonyosodtunk róla, hogy mindenki a fedélzeten van. Bár így sem lesz túlságosan lenyűgözve a repülőgép személyzete" – mondja.

2. A fej feletti tárolók nem megfelelő használata

A csomagok rossz helyre pakolása vagy a tároló felesleges felhajtása a legkönnyebb módja annak, hogy felbosszantsuk a légiutas-kísérőket. A youtuber elmagyarázta, hogy a fej feletti tárolót azon kézipoggyászok vagy nagy hátizsákok elhelyezésére kell használni, amiket nem lehet az ülések alá tenni.

Annak érdekében, hogy minden utas el tudja rakni a csomagjait, Megan azt kéri, hogy a kisebb csomagokat, például a laptop-táskákat az előttünk lévő ülés alá pakoljuk be.

3. Nem figyelnek a biztonsági tájékoztatóra

Mindig figyelemmel kell követni a felszállás előtti eligazítást. Egyrészt azért, hogy tisztában legyünk a vészhelyzeti teendőkkel,

másrészt tiszteljük meg vele a személyzetet.

"A légiutas-kísérők bosszantásának egyik módja, egyben a feléjük mutatott tiszteletlenség jele, ha a biztonsági bemutató alatt sem vesszük le a fejhallgatót, vagy folyton beszélgetünk. Lehet, hogy sokszor láttuk már ezt, de képzeljük el, hogy előadást tartunk, és senki se figyel ránk, vagy közben valaki megállás nélkül dumál. Így érzik magukat a légiutas-kísérők is, amikor az utasok nem figyelnek rájuk."

4. Csak kérésre kapcsolja be a biztonsági övet

Végezetül a youtuber azt ajánlotta, hogy mindig csatoljuk be a biztonsági övet, amikor erre kérnek.

"Ne legyél az az utas, akinek külön szólni kell, hogy tegye el a laptopját, vagy a személyes tárgyait az előtte lévő ülés alá, majd kösse be az övét. Egyik repülésem alkalmával a pilóta bejelentette, hogy késve szállunk fel, mert a rendszere azt mutatta, hogy nem minden utas biztonsági öv van bekötve. Zseniális húzás volt, mert ezt követően azonnal a becsatolások csattogó hangjával lett tele a gép."

Az utazás, mint tudjuk, szélesebb látókört biztosít a világról, egyben alkalmazkodást is igényel. Utóbbi azt jelenti, hogy indulás előtt ajánlott utánanézni a helyi kulturális normáknak, az éttermi etikettnek és a nyelvnek. Az alábbi bosszantó szokásokat pedig mindenképp javasolt ejteni.

(Forrás: Express, fotók: Getty Images)

bosszantó | repülés | légiutas-kísérő | személyzet | utazás

Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni

Így változott tavaly a ferihegyi reptér forgalma: ebből az országból utaztak a legtöbben

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Egy stílusos pergolával szinte az egész életünket áthelyezhetjük a szabadba