Legalábbis ez derül ki a Private Jet Card Comparisons magánrepüléssel foglalkozó weboldal felméréséből.
A kutatásban olyanokat kérdeztek, aki nemrég tértek át a magánrepülésre. Ezeknek az utazóknak kilencvennégy százaléka mondta azt, hogy a továbbiakban is folytatni tervezi ezt a luxustevékenységet.
„Az utazók a saját bőrükön tapasztalták, hogy mennyi időt lehet megtakarítani a magánrepüléssel, például a kényelmesebb alternatív repülőterek használata során” – írta Doug Gollan, a weboldal főszerkesztője a felmérés eredményeinek kapcsán.
A válaszadók azonban azt is jelezték, hogy valószínűleg nem repülnek olyan gyakran magánrepülőkkel, mint azt korábban tették a hagyományos járatokkal.
A tavalyi ötvenhét százalékról idén negyven százalékra csökkent azoknak az aránya, akik továbbra is rendszeresen terveznek magánrepülővel közlekedni, viszont negyvenhárom százalékról ötvenöt százalékra emelkedett azoknak a száma, akik alkalmanként élnének ezzel a lehetőséggel.
Körülbelül mindössze hat százalék mondta azt, hogy a járvány végeztével nem repül többé magángéppel, igaz, tavaly még senki nem érezte azt, hogy le tudna mondani erről a kényelemről.
Ami a régi motorosokat, vagyis magánrepülősöket illeti, nekik hatvan százalékuk jelezte, hogy pont olyan gyakran tervez magánrepülni, mint a járvány előtt, míg huszonkilenc százalék még gyakrabban.
A felmérésben résztvevők több mint fele fontolgatja, hogy céget vált, hatvankét százalékuk a növekvő költségek miatt elégedetlen. A felmérés szerint a kártyát vagy tagságot vásárló utasok átlagos befizetései 2022-re közel harminchat százalékkal nőttek, a 2021-es 213 253 dollárról 289 398 dollárra. Ugyanakkor a több mint négyszázezer dollárt költők száma több mint kétszeresére nőtt ez idő alatt: nyolc és fél százalékról 18,2 százalékra.
A válaszadók csaknem egyharmada a járatok késését, módosítását és törlését jelölte meg okként, amiért a magánrepüléshez folyamodott. A felmérés szerint ezek az incidensek több mint kétszer olyan gyakran fordultak elő idén, mint tavaly, és elsősorban ez vezetett a „magánrepülő-mániához”, de többen panaszkodtak arra is, hogy kevesebb extra juttatást kaptak a pénzükért.
A magánrepülő klímavédelmi szempontból nem a legszerencsésebb választás. A világ második leggazdagabb embere megtapasztalhatta azt, hogy milyen, ha klímavédők erednek a nyomába.
(Forrás: CNBC, képek: Getty Images)
repülés | magánrepülő | magánrepülés | statisztika
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!