Close
Sokan a járvány alatt éreztek rá ennek a luxusnak az ízére, és most már nem hajlandók lemondani róla

Sokan a járvány alatt éreztek rá ennek a luxusnak az ízére, és most már nem hajlandók lemondani róla

Legalábbis ez derül ki a Private Jet Card Comparisons magánrepüléssel foglalkozó weboldal felméréséből.

A kutatásban olyanokat kérdeztek, aki nemrég tértek át a magánrepülésre. Ezeknek az utazóknak kilencvennégy százaléka mondta azt, hogy a továbbiakban is folytatni tervezi ezt a luxustevékenységet.

„Az utazók a saját bőrükön tapasztalták, hogy mennyi időt lehet megtakarítani a magánrepüléssel, például a kényelmesebb alternatív repülőterek használata során” – írta Doug Gollan, a weboldal főszerkesztője a felmérés eredményeinek kapcsán.

A válaszadók azonban azt is jelezték, hogy valószínűleg nem repülnek olyan gyakran magánrepülőkkel, mint azt korábban tették a hagyományos járatokkal.

A tavalyi ötvenhét százalékról idén negyven százalékra csökkent azoknak az aránya, akik továbbra is rendszeresen terveznek magánrepülővel közlekedni, viszont negyvenhárom százalékról ötvenöt százalékra emelkedett azoknak a száma, akik alkalmanként élnének ezzel a lehetőséggel.

Körülbelül mindössze hat százalék mondta azt, hogy a járvány végeztével nem repül többé magángéppel, igaz, tavaly még senki nem érezte azt, hogy le tudna mondani erről a kényelemről.

Ami a régi motorosokat, vagyis magánrepülősöket illeti, nekik hatvan százalékuk jelezte, hogy pont olyan gyakran tervez magánrepülni, mint a járvány előtt, míg huszonkilenc százalék még gyakrabban.

A felmérésben résztvevők több mint fele fontolgatja, hogy céget vált, hatvankét százalékuk a növekvő költségek miatt elégedetlen. A felmérés szerint a kártyát vagy tagságot vásárló utasok átlagos befizetései 2022-re közel harminchat százalékkal nőttek, a 2021-es 213 253 dollárról 289 398 dollárra. Ugyanakkor a több mint négyszázezer dollárt költők száma több mint kétszeresére nőtt ez idő alatt: nyolc és fél százalékról 18,2 százalékra.

A válaszadók csaknem egyharmada a járatok késését, módosítását és törlését jelölte meg okként, amiért a magánrepüléshez folyamodott. A felmérés szerint ezek az incidensek több mint kétszer olyan gyakran fordultak elő idén, mint tavaly, és elsősorban ez vezetett a „magánrepülő-mániához”, de többen panaszkodtak arra is, hogy kevesebb extra juttatást kaptak a pénzükért.

A magánrepülő klímavédelmi szempontból nem a legszerencsésebb választás. A világ második leggazdagabb embere megtapasztalhatta azt, hogy milyen, ha klímavédők erednek a nyomába.

(Forrás: CNBC, képek: Getty Images)

magánrepülés | magánrepülő | repülés | statisztika

FOLYTASD EZZEL

Újbudára kell mennünk, hogy lássuk az északi fényt

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram