Sokan a járvány alatt éreztek rá ennek a luxusnak az ízére, és most már nem hajlandók lemondani róla

Legalábbis ez derül ki a Private Jet Card Comparisons magánrepüléssel foglalkozó weboldal felméréséből.

A kutatásban olyanokat kérdeztek, aki nemrég tértek át a magánrepülésre. Ezeknek az utazóknak kilencvennégy százaléka mondta azt, hogy a továbbiakban is folytatni tervezi ezt a luxustevékenységet.

„Az utazók a saját bőrükön tapasztalták, hogy mennyi időt lehet megtakarítani a magánrepüléssel, például a kényelmesebb alternatív repülőterek használata során” – írta Doug Gollan, a weboldal főszerkesztője a felmérés eredményeinek kapcsán.

A válaszadók azonban azt is jelezték, hogy valószínűleg nem repülnek olyan gyakran magánrepülőkkel, mint azt korábban tették a hagyományos járatokkal.

A tavalyi ötvenhét százalékról idén negyven százalékra csökkent azoknak az aránya, akik továbbra is rendszeresen terveznek magánrepülővel közlekedni, viszont negyvenhárom százalékról ötvenöt százalékra emelkedett azoknak a száma, akik alkalmanként élnének ezzel a lehetőséggel.

Körülbelül mindössze hat százalék mondta azt, hogy a járvány végeztével nem repül többé magángéppel, igaz, tavaly még senki nem érezte azt, hogy le tudna mondani erről a kényelemről.

Ami a régi motorosokat, vagyis magánrepülősöket illeti, nekik hatvan százalékuk jelezte, hogy pont olyan gyakran tervez magánrepülni, mint a járvány előtt, míg huszonkilenc százalék még gyakrabban.

A felmérésben résztvevők több mint fele fontolgatja, hogy céget vált, hatvankét százalékuk a növekvő költségek miatt elégedetlen. A felmérés szerint a kártyát vagy tagságot vásárló utasok átlagos befizetései 2022-re közel harminchat százalékkal nőttek, a 2021-es 213 253 dollárról 289 398 dollárra. Ugyanakkor a több mint négyszázezer dollárt költők száma több mint kétszeresére nőtt ez idő alatt: nyolc és fél százalékról 18,2 százalékra.

A válaszadók csaknem egyharmada a járatok késését, módosítását és törlését jelölte meg okként, amiért a magánrepüléshez folyamodott. A felmérés szerint ezek az incidensek több mint kétszer olyan gyakran fordultak elő idén, mint tavaly, és elsősorban ez vezetett a „magánrepülő-mániához”, de többen panaszkodtak arra is, hogy kevesebb extra juttatást kaptak a pénzükért.

A magánrepülő klímavédelmi szempontból nem a legszerencsésebb választás. A világ második leggazdagabb embere megtapasztalhatta azt, hogy milyen, ha klímavédők erednek a nyomába.

(Forrás: CNBC, képek: Getty Images)

magánrepülés | magánrepülő | statisztika | repülés

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom