Ezt csináljuk mi, magyarok a repülőn, hogy ne kelljen a mellettünk ülővel beszélgetni

Ha olvasás, akkor magazin, ha filmnézés, akkor vígjáték; a zaj és a helyhiány miatt bosszankodunk leginkább a repülőn, és kb. minden második magyar utál idegenekkel beszélgetni utazás közben – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai.

Kevésbé vagyunk nyitottak az utazás közbeni ismerkedésre, mint a cseh, a lengyel vagy a szlovák utazók, holott a baby boomerek jelentősen javítanak a statisztikánkon, hiszen e generáció tagjainak háromnegyede szívesen cseveg repülés közben a mellette ülő idegennel.

A vezető cseh utazástechnológiai vállalat felmérésében azt vizsgálta, hogyan töltjük a repülőn töltött időt. Rákérdezett arra, hogy milyen műfajú filmeket, műsorokat részesítünk előnyben, miket olvasunk, és hogy miket tartunk a legidegesítőbbnek utazás közben. Sőt, kíváncsi volt arra is, hogy beszélgetünk-e a mellettünk ülővel akkor, ha nem ismerjük.

Horrorfilmet leginkább az Y generáció tagjai néznek repülés közben

Népszerű elfoglaltság repülőn a filmnézés. A válaszadók harmincöt százaléka saját eszközön, huszonhárom százaléka a az ülés hátulján lévő képernyőn néz filmet.

Műfajok közül egyértelműen a vígjáték vezet nemtől, kortól függetlenül.

A nők közel háromnegyede, a férfiak ötvenhét százaléka választ komédiát repülés közben. A nőknél a második legkedveltebb filmes műfaj a romantikus (tizennégy százalék), majd az akció (nyolc százalék), de akadnak olyanok is, akik horrort választanak (négy százalék). A férfiak több mint negyede (huszonhat százalék) akciófilmet választ, tizenegy százaléka horrort.

Generációk között is akadnak eltérések a választott műfajok tekintetében. A fiatal felnőttek (Z generáció) választanak legnagyobb arányban vígjátékot utazás közben (hetvenhat százalék). Úgy tűnik, hogy a borzongás leginkább az Y generáció tagjait vonzza: egyedül e generáció férfitagjai választanak katasztrófafilmet, de horrorfilmet is arányaiban jelentősen többen néznek a nők és a férfiak egyaránt a 26-41 éves korosztály tagjai közül. Az X generáció döntő többsége is a vígjátékot részesíti ugyan előnyben, de kevésbé, mint a többi generáció (ötvennyolc százalék), náluk tízből hárman akciófilmet választanak, ami ebben a műfajban a legnagyobb arány a generációk között. A baby boomerek (kilencvenegy százalék) vagy vígjáték, vagy romantikus alkotás mellett teszi le a voksát, a többi műfaj elenyésző arányban fordul elő náluk.

Legtöbben magazint lapozgatunk, szépirodalommal leginkább a fiatal felnőtt férfiak készülnek

Még a filmnézésnél is többször jelölték meg a válaszadók az olvasást. Döntő többségben (ötvennégy százalék) magazinokat, újságokat választanak azok, akik olvasnak; a hozott példányok némiképp népszerűbbek, mint a repülőn található kiadványok. Tízből ketten olvasnak szépirodalmat, tizenhárom százalék választ nem szépirodalmi művet, és szintén ennyien olvasnak útikönyvet.

A férfiak körében népszerűbb a repülőn az olvasás, és nagyobb arányban készülnek szépirodalommal, mint a nők. Generációkat tekintve a szépirodalomolvasás a repülőn leginkább a Z generáció tagjait jellemzi, és az életkor előrehaladtával egyre kevésbé készülnek honfitársaink ilyen regénnyel vagy verseskötettel a repülőútra. Nem szépirodalmi könyveket leginkább a baby boomerek olvasnak repülés közben, ahogy útikönyveket is jellemzően ők lapozgatnak. A magazin- és újságolvasás kiemelkedő az X generációs utazók körében, de a repülőgépen található ingyenes újságokat vagy magazinokat a fiatal felnőttek nézik át legtöbbször.

Tapsolsz, amikor landolsz? – Akkor minden 20. honfitársunkat idegesíted

A felmérés arra is kíváncsi volt, hogy mit tartanak a legidegesítőbbnek az emberek utazás közben. A válaszok alapján összességében a zajok lehetnek a legzavaróbbak a repülés közben.

Kb. minden negyedik ember  a túl sok alkoholt fogyasztó, zajos emberek miatt panaszkodik, ezt követi a síró csecsemők, gyerekek, majd a helyhiány miatti bosszankodás.

Tízből kb. két embert zavar kifejezetten az, ha egy másik utas teljesen rádönti az ülését, míg minden huszadik válaszadót a leszálláskor tapsoló emberek idegesítenek. Elenyésző arányban ugyan, de akadnak olyanok is, akiket ezek közül egyik sem zavar (négy százalék).

A helyhiány ugyan némiképp jobban zavarja a férfiakat, de nemeket tekintve nincsenek jelentős eltérések. Generációs különbségek viszont adódnak ebben a kérdéskörben is. A síró csecsemők, gyerekek leginkább a Z és Y generációsok számára bosszantóak. A túl sok alkoholt fogyasztó, zajos emberek jellemzően az X generáció tagjait és a baby boomereket idegesítik. Utóbbiak jóval nagyobb arányban dühöngenek amiatt is, ha egy másik utas teljesen rájuk dönti az ülést, ám ha ismerkedésről van szó, akkor ők a legnyitottabbak.

A magyarok fele a háta közepére kívánja, hogy idegenekkel beszélgessen

Merthogy, ha épp nem filmet nézünk, olvasunk, esetleg eszünk-iszunk, akkor gyakran keveredünk beszélgetésbe a mellettünk ülő akár idegennel is a repülőn. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy míg a nők és a férfiak szinte ugyanúgy viszonyulnak a repülőn való beszélgetéshez, addig a baby boomerek kitűnnek az összes többi generáció közül. Ők azok, akik a leginkább nyitottak az ismeretlenekkel való beszélgetésre.

Messze magasabb köztük azok aránya, akik szeretik az utazással töltött időt új emberekkel való találkozással tölteni: közel háromnegyedük beszélget a repülőn mindenképp vagy ha szimpatikus a mellette ülő idegen.

Így tehát körükben jóval alacsonyabb azok aránya, akik utálnak idegenekkel beszélgetni, pusztán huszonhét százalékuk nyilatkozott így szemben az X generáció negyvenhét és a Z generáció negyvennyolc százalékával. Az Y generációsok közül pedig minden második utál idegenekkel csevegni, és ők azok, akik a legkevésbé vágynak arra, hogy az utazással töltött idő egyben új emberekkel való találkozás is legyen.

Összességében a válaszadók  tizennégy százaléka mindenképp beszélgetést kezdeményez a repülőn mellette ülővel, még ha nem is ismeri, mert szereti az utazással töltött idejét új emberekkel való találkozással tölteni. Tízből négy válaszadó szintén szívesen beszélget a mellette ülő ismeretlennel, de nem mindenáron, hanem csak akkor, ha szimpatikus neki.

Ha már repülés, ebben a cikkünkben eláruljuk, hogyan tudunk még néhány plusz ruhadarabot felvinni a repülőgépre, itt pedig megmutatjuk azt, milyen egyszerű módszerrel lehet pillanatok alatt elaludni felszállást követően.

(Fotók: Unsplash, Getty Images, Pixabay)

utazás | kutatás | olvasás | filmnézés | beszélgetés

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom