Gyönyörű és a környezethez is kíméletes az új McLaren

A Formula–1-es csapatáról ismert brit gyártó legújabb sportautója természetesen hibrid hajtású, ezért nemcsak erősebb és gyorsabb lett az elődjénél, de nem is pazarolja az üzemanyagot.

Bruce McLaren a szülei aucklandi műhelyében tanult mindent az autókról, és tizenöt évesen nyerte meg az első autóversenyét, majd 1958-ban utazott Európába, és a következő évben a Cooper csapatával már a Formula–1 résztvevője volt, az addigi legfiatalabb futamgyőztesként huszonkét évesen nyerte meg az Amerikai Nagydíjat. A következő években az Aston Martinnak és a Jaguarnak is vezetett, 1966-ban megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot a Ford GT-vel.

Bruce McLaren nem érhette meg a nevét viselő sportautókat, 1970-ben egy prototípusa tesztelésekor vesztette életét

Saját csapatát 1963-ban alapította, és két évvel később már Formula–1-es autót mutatott be a Monacói Nagydíjon, azóta tizenkét egyéni és nyolc konstruktőri világbajnoki címével a McLaren a versenysorozat második legsikeresebb csapata. A nyolcvanas években

elsőként kezdték el az addig csak az űrrepülésnél alkalmazott szénszálas anyagot használni

a versenyautókban, és 1992-ben jöttek ki az első utcai szuperautójukkal, a százhat példányban készült McLaren F1 sokáig a világ leggyorsabb sportkocsijának számított.

391 km/h végsebességével a McLaren F1 tizenkét éven keresztül tartotta a leggyorsabb közúti sportautó világrekordját

Sportautó-gyártóként tíz éve kezdett új fejezetet a McLaren a 12C bemutatásával, amelyet minden évben újabb típusok követtek, a belépőszintű 570S-től a csúcsmodell P1-ig. A wokingi márka az ezekkel szerzett összes tapasztalatát felhasználta a legújabb modelljéhez, ami a típusjelzés helyett valódi nevet kapott. Az Artura a technikájával is újat mutat, hiszen eleve hibridnek tervezték, ezért

nemcsak erősebb és gyorsabb lett az elődjének tekinthető 570S-nél, de tisztább is.

Az eddig használt V8-as helyett egy vadonatúj motort alkottak hozzá a McLarennél, és

a háromliteres biturbó V6-os már önmagában is 585 lóerőre képes, ezt egészíti ki a 95 lóerős villanymotor.

A kombinált teljesítmény bőséges, 680 lóerő, ezért az áramvonalas sportautónak három másodperc is elegendő, hogy elérje a 100 km/h sebességet. 8,3 másodperc után már kétszázzal száguld, 21,5 másodperc után éri el a háromszázat, a végsebessége 330 km/h.

Az Artura azért is érdekes, mert ez a második McLaren, amely képes tisztán elektromos hajtással is haladni,

és a jóval drágább P1-hez képest nem tíz, hanem akár harminc kilométert is mehet károsanyag-kibocsátás nélkül. Sok esetben hasznos lehet ez a képesség egy sportautónál is, a szűk városi utcákon és parkolóházakban nem kell feleslegesen égetni a benzint. A nyolcfokozatú automata váltójában hátramenet sincs, a tolatást is villanymotorral oldja meg a McLaren.

Fenntartható sportautó

A 185 ezer fontért, azaz több mint 76 millió forintnak megfelelő összegért rendelhető Artura a versenypályák nyílt napjára és hosszú utazásokra is tökéletes választás lehet. A csomagtartója ugyan csak 150 literes, de akinek ez nem elég, annak GT néven egy kategóriával nagyobb túrakocsit is kínál a McLaren. A brit márkánál pedig nem feledkeznek meg a különlegességekről sem, mint amilyen a tető és szélvédő nélküli Elva.

sportautó | mclaren artura | McLaren | hibrid autó | plug-in hibrid

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom