Gyönyörű és a környezethez is kíméletes az új McLaren

A Formula–1-es csapatáról ismert brit gyártó legújabb sportautója természetesen hibrid hajtású, ezért nemcsak erősebb és gyorsabb lett az elődjénél, de nem is pazarolja az üzemanyagot.

Bruce McLaren a szülei aucklandi műhelyében tanult mindent az autókról, és tizenöt évesen nyerte meg az első autóversenyét, majd 1958-ban utazott Európába, és a következő évben a Cooper csapatával már a Formula–1 résztvevője volt, az addigi legfiatalabb futamgyőztesként huszonkét évesen nyerte meg az Amerikai Nagydíjat. A következő években az Aston Martinnak és a Jaguarnak is vezetett, 1966-ban megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot a Ford GT-vel.

Bruce McLaren nem érhette meg a nevét viselő sportautókat, 1970-ben egy prototípusa tesztelésekor vesztette életét

Saját csapatát 1963-ban alapította, és két évvel később már Formula–1-es autót mutatott be a Monacói Nagydíjon, azóta tizenkét egyéni és nyolc konstruktőri világbajnoki címével a McLaren a versenysorozat második legsikeresebb csapata. A nyolcvanas években

elsőként kezdték el az addig csak az űrrepülésnél alkalmazott szénszálas anyagot használni

a versenyautókban, és 1992-ben jöttek ki az első utcai szuperautójukkal, a százhat példányban készült McLaren F1 sokáig a világ leggyorsabb sportkocsijának számított.

391 km/h végsebességével a McLaren F1 tizenkét éven keresztül tartotta a leggyorsabb közúti sportautó világrekordját

Sportautó-gyártóként tíz éve kezdett új fejezetet a McLaren a 12C bemutatásával, amelyet minden évben újabb típusok követtek, a belépőszintű 570S-től a csúcsmodell P1-ig. A wokingi márka az ezekkel szerzett összes tapasztalatát felhasználta a legújabb modelljéhez, ami a típusjelzés helyett valódi nevet kapott. Az Artura a technikájával is újat mutat, hiszen eleve hibridnek tervezték, ezért

nemcsak erősebb és gyorsabb lett az elődjének tekinthető 570S-nél, de tisztább is.

Az eddig használt V8-as helyett egy vadonatúj motort alkottak hozzá a McLarennél, és

a háromliteres biturbó V6-os már önmagában is 585 lóerőre képes, ezt egészíti ki a 95 lóerős villanymotor.

A kombinált teljesítmény bőséges, 680 lóerő, ezért az áramvonalas sportautónak három másodperc is elegendő, hogy elérje a 100 km/h sebességet. 8,3 másodperc után már kétszázzal száguld, 21,5 másodperc után éri el a háromszázat, a végsebessége 330 km/h.

Az Artura azért is érdekes, mert ez a második McLaren, amely képes tisztán elektromos hajtással is haladni,

és a jóval drágább P1-hez képest nem tíz, hanem akár harminc kilométert is mehet károsanyag-kibocsátás nélkül. Sok esetben hasznos lehet ez a képesség egy sportautónál is, a szűk városi utcákon és parkolóházakban nem kell feleslegesen égetni a benzint. A nyolcfokozatú automata váltójában hátramenet sincs, a tolatást is villanymotorral oldja meg a McLaren.

Fenntartható sportautó

A 185 ezer fontért, azaz több mint 76 millió forintnak megfelelő összegért rendelhető Artura a versenypályák nyílt napjára és hosszú utazásokra is tökéletes választás lehet. A csomagtartója ugyan csak 150 literes, de akinek ez nem elég, annak GT néven egy kategóriával nagyobb túrakocsit is kínál a McLaren. A brit márkánál pedig nem feledkeznek meg a különlegességekről sem, mint amilyen a tető és szélvédő nélküli Elva.

McLaren | sportautó | hibrid autó | mclaren artura | plug-in hibrid

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés