Pazar Budapest-élményt kaptunk eddig soha nem látott panorámával

Gyakorlatilag az elnöki lakosztály kilátásában gyönyörködtünk kilenc emelet magasan.

Aligha mondunk újat azzal, hogy a magyarországi szállodák kihasználtsága a világjárvány idején a külföldi trendeket követve minimálisra redukálódott. Közülük a Budapest Marriott Hotel folyamatosan üzemelt a nehéz időszakban, felszabadult kapacitását többek között felújításra fordította. Ennek a rooftop bárok rajongóiként a magunk részéről nagyon örültünk, mert a Dunakorzó egyik meghatározó épülete olyat ad most Budapestnek, ami évtizedekig jó esetben is csak fantazmagóriaként villanhatott fel.

Ez pedig egy olyan kivételes kilátás a fővárosra, ami huszonöt évig félig-meddig titokban rejtőzött a nagyközönség előtt.

Mielőtt hűsítő koktélokkal a kézben várnánk az ég elszíneződését és a Lánchíd fényeinek beköszönését, érdemes egy kicsit visszatekinteni a patinás épület történetére. Az 1969-es esztendő utolsó napján nyitott meg; korábban raktárként használták, a tizedik emeleten pedig a főváros hetvenes, nyolcvanas éveinek ikonikus étterme, a Bellevue működött. A nyolcadik emeleten rendezték be az elnöki lakosztályt, melynek teraszán annak idején Freddie Mercury próbálgatta a Tavaszi szél vizet áraszt azóta legendává nemesedett dallamait.

A szálloda most, huszonöt év után először tárja ki legértékesebb helyét, a kihasználatlanság miatt felszabadult kilencedik emeletét, melyet addig csupán egy szűk réteg élvezhetett. A lakosztályok és a kiemelt vendégek részére fenntartott lounge-ról és teraszról van szó, ahová a földszinti Liz and Chain Bar ég alját simogató társa költözött. A Liz and Chain Sky Lounge rooftop barban nemcsak a Duna hídjaiban, a Parlamentben, a Budavári Palotában, a Bazilikában, a Citadellában és a Gellért-hegyben gyönyörködhetünk előbb nappali, majd esti valójában,

hanem olyan szögből nézhetünk le a városra, ahonnan eddig nem volt lehetőségünk.

És ha ez nem lenne elég, a hűsítő italok mellé azt a bizonyos megfoghatatlan Budapest-vájbot is megkapjuk.

No meg a már említett Liz and Chain kínálatát, amely kiemelten foglalkozik a koktélokkal, valamint a gin-tonikokkal, és ez persze odafönt sincs másképp. Kreatív báréletre számíthatunk, házi főzetekkel, bitterekkel, sok kísérletezéssel, és a naplementére hangolt hosszabb-rövidebb italokkal.

Egy hibátlan, hedonista este ellenben elképzelhetetlen néhány falat nélkül, szerencsére ezt a Sky Lounge-ban is tudják, ezért hideg és meleg mezzékkel-tapasokkal, desszertekkel is készülnek, méghozzá á la carte rendszerben.

A hatvan férőhelyes terasz és az ugyanennyi vendéget befogadni képes benti helyiség a tervek szerint kora őszig lesz nyitva, csütörtök és szombat között, 17 órától éjfélig. Alacsony oddsszal kínáljuk a naplementés órák várható zsúfoltságát, úgyhogy nem árt előre készülni, és aztán kihasználni a rooftop bárok adta sajátos nyári élményt. Amíg az időjárás még engedi.