Hét évtizedes történetet folytat a Mercedes az SL legújabb generációjával, amelynek születése felett immár az AMG bábáskodott, és ez azt is jelenti, hogy a roadster több szempontból is szakít a megszokott recepttel.
1952-ben indult útjára az SL története az eredetileg versenyautónak tervezett sirályszárnyas 300 SL-lel, amelyből a Mercedes egyik legrégebbi modellsorozata nőtte ki magát. Az évtizedek során fényűző roadster lett az SL-ből, amelynek a legújabb generációja nem az eddig járt utat követi, ugyanakkor több részletével is utal a típus múltjára.
Az SL fejlesztésén most először a Mercedes-AMG részlege dolgozott, és ez azt jelenti, hogy még sportosabb tulajdonságokra számíthatunk, a roadster azonban nem adja fel azokat az értékeket, amelyek eddig is a márka egyik csúcsmodelljévé tették.
Az új SL testesíti meg magában mindazt, amit a klasszikus autózás szerelmesei egy modern sportkocsiban keresnek.
A legfontosabb változás, hogy az SL ismét vászontetőre váltott.
2001-ben jelent meg az összehajtható keménytetős széria, amely egyben divatot teremtett a kabriók között, de a puhatetők technikájának fejlődésével a gyártók egyre inkább visszatérnek a klasszikus megoldáshoz. Az SL tetejét 15 másodperc alatt lehet hajtogatni, 60 km/h sebességig akár menet közben is.
Szintén fontos újdonság, hogy az SL ismét 2+2 üléses sportautó lett,
azaz már nem csak két személynek kínálja az autózás szabadságát. A hátsó ülések persze inkább csak szükségből jók, a Mercedes szerint is legfeljebb 150 centiméter magas utasoknak valók. Ha csak egy útitársunk van, akkor a 213–240 literes csomagtéren kívül a pótülésekre is tehetünk poggyászt.
Az új SL mindeközben jelentősen nagyobb lett az elődjénél, 4,71 méteres hossza 13 centiméterrel, 2,7 méteres tengelytávja 11 centivel nagyobb a kifutó modellnél.
De ennél is fontosabb, hogy a keménytető elhagyásával ismét klasszikus arányai lettek.
A méreteivel az AMG GT Roadstert is meghaladja, aminek előbb-utóbb a helyére léphet a kínálatban.
A Mercedes szerint a dizájnt a legendás őse inspirálta, és valóban, a Panamericana hűtőmaszkja éppen úgy rácsozott, mint a 300 SL-nek, és a kilincsek az új modellen is süllyesztettek. Minden más azonban inkább a márka modern stílusát gondolja tovább, high-tech fényszórókkal, karcsú hátsó lámpákkal és
ötféle pozícióba nyitható hátsó légterelő szárnnyal.
A belső tér is inkább modern, mint klasszikus, a kormánykerék mögötti 12,3 colos műszeregységgel és a középen lévő 12 colos, álló formátumú érintőképernyővel. Az utóbbit gombnyomásra dönteni is lehet, hogy ne tükröződjön, ami egy nyitott tetős autónál fontos szempont.
Az ülések az elődmodellekből ismerős Airscarf nyakfűtést is megkapták a hűvös napokra.
Az, hogy az új SL fejlesztését az AMG-nél végezték, azt is jelenti, hogy csak AMG-ként lesz kapható a Mercedes roadstere. Már a belépőmodell is kimondottan izmos, az SL 55-ben a 4 literes biturbó V8-as 476 lóerőre és 700 Nm-re képes, és
a típus történetében először mind a négy kereket hajtja.
A kilencfokozatú automatával 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, és 295 km/h a végsebessége.
Az SL 63-ban a V8-as motor teljesítményét 585 lóerőre, a maximum nyomatékát 800 Nm-re fokozták, ezzel 3,6 másodpercre csökkent a százra gyorsulás ideje, és 315 km/h-ra nőtt a végsebesség. A hátsókerék-kormányzással és aktív stabilizátorral is szerelt SL-ből
később jön az igazi csúcsmodell az AMG új hibrid rendszerével,
ami még egy téren újabb fejezetet nyit a Mercedes roadster hét évtizedes történetében.
Sirályszárnyakon
Az eredeti 300 SL elsöprő győzelmet aratott a versenypályákon, majd a Mercedes egyik legelismertebb sportautója lett, amelynek történetét ebben a cikkünkben meséltük el részletesen. A klasszikus 300 SL-ből nemrég a Hot Wheels egy olyan méretarányos modellt is kiadott, amelynek borsos áráért egy IWC karórát is mellékelnek a limitált szériás csomaghoz.
mercedes-benz sl | mercedes | roadster | mercedes-amg sl | mercedes-benz | mercedes-amg
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!