A Mercedes legfényűzőbb kabriója a Maybach SL 680

Bécs aranyló esti fényei táncot járnak a hosszú luxuslimuzin kétszínű fényezésén, körülöttem tömény bőrillat van, és kékre festi az arcomat a hangulatvilágítás. Messze előttem a sofőr, majd a hosszú gépháztető végén a háromágú csillag, mely egyenesen az egykori császári palotára mutat. Így érkeztem meg a Mercedes-Maybach SL 680 bemutatójára.

Éppen idő van, hamarosan jön az eddigi legsportosabb Maybach bemutatója, ezért begombolom a mandzsettát az ingemen, aztán lesétálok a hotel lobbyjába, melynek közepén ott áll a Mercedes-Maybach S 680 Haute Voiture, tehát az elegáns pezsgő és sötétkék kombinációjában pózoló luxuslimuzin, melynek utasterében a bőrkárpit mellett különleges szövet csinál kellemes hangulatot. Meg is állapítom, hogy ebben a környezetben milyen szépen egyensúlyozik az extravagáns és az elegáns között.

Mielőtt elindulnánk bécsi Hofburgba, tehát az egykori császári palotába, még megnézzük az amerikai David LaChapelle képeit, melyhez a Maybach adta az inspirációt. Három alkotást mutattak be, mindegyik egészen szürreális kreáció. A legnagyobb meglepetés számomra az, hogy ezeket a képeket nem egy mesterséges intelligencia generálta, hanem a művész fejében született meg, aztán a lehető legtöbb elemet stúdióban fotózták meg hozzá. Tehát, amiket a képeken látunk, azok valódiak.

Wilhelm Maybach biztosan nem számított arra, amikor 1909-ben megalapította a vállalatot, hogy több mint száztíz évvel később ennyire harsányan bevállalós jelenség lesz.

Mindenkinek a saját ízlésére bízom, hogy a harmincas és negyvenes évek Maybach limuzinjai voltak igazán szépek, vagy a modern kor luxusa áll jobban a márkának. Sajnos a Maybach történetét néhány évtized után megszakította a második világháború, aztán a Mercedes-Benz a kilencvenes évek végén élesztette fel a Rolls-Royce és a Bentley riválisának szánt 57-es és 62-es modellekkel. Mostanra már a klasszikus limuzin mellett a GLS-ből is készül Maybach változat, valamint az elektromos EQS SUV-ból is, mert sajnos megköveteli a világ.

Most viszont az SL-lel megint valami olyannal bővül a Maybach, ami a kényelemmel nehezen megférő sportosságával együtt is igazán jól áll neki. Ez lesz azoknak az autója, akik a hétköznapokon épp úgy élvezik a sofőrös luxuslimuzinok kényelmét, mint én a hotel és a Hofburg között, de a hétvégén megkívánják a vezetés örömét. Erre tökéletes lesz a nyitható vászontetős Mercedes-Maybach SL 680.

Gyönyörű sportos kabrió a Mercedes-AMG SL, mely az erős négyhengeres motorral vagy a biturbó V8-assal is élvezetesen vezethető. Az anatómiája megmaradt a Maybach változatnak is, de a dögös kiállás helyett ez egészen más karakterű. Függőleges króm lamellák vannak a világító körvonalú hűtőmaszkján, a háromágú csillag pedig a gépháztetőre került. Több rajta a fényezett elem, a króm díszítés és a kipufogók sem annyira hangsúlyosak rajta. Az SL 680-ban a hátsó ülés helyén egy Porsche 911 Speedsterekhez hasonló áramvonalas betét van, az utastér így kétszemélyes.

Fekete gépháztetején ezernyi Maybach logó sorakozik, mely a vászontetőn is folytatódik, ez a Monogram Series különlegessége. Akinek ez pontosan annyira túlzás, mint nekem, az választhat majd ízléses Maybach SL-t is.

Csendesebb kipufogóval és lágyabb motortartó bakokkal komfortosabb és halkabb a Maybach SL 680-as, melyben sajnos nem a V12-es motor van, hanem a 4,0 literes, biturbó V8-as 585 lóerős változata, hozzá kilencfokozatú automata váltó csatlakozik. Ezzel az összkerekes Maybach SL 680-as 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

Virít a hófehér bőrbelső a cukorkavörös autóban, a bőr a Mercedes-Benz csúcsához illően finom, a varrás íves mintája pedig kizárólag a Maybachnak készül. Az utastérben csak a kárpitok, a háromküllős kormány és az M logókkal díszített fémpedálok jelentik a különbséget az AMG SL-jéhez képest. Ebben a kombinációban inkább szól a kiállításoknak és a luxushoz mindenáron kötődő influenszerekhez a Maybach SL, mint a klasszikus eleganciát kedvelőkhöz. Mielőtt ítélkeznék a több mint 100 millió forintos autó felett, megnézném egy jól megválasztott sötétkék és bézs összeállításban.

Bármennyire is úgy tűnhet, mégsem a Maybach SL volt az este sztárja, hanem a világhírű zongoraművész, a kínai Lang Lang. Háromévesen kezdett el Liszt Ferenc darabot játszani, melyet a Tom és Jerry című rajzfilmből ragadott ki. Igazi sztár ő a komolyzene világában, akiről sokat elmond, hogy az amerikai Steinway & Sons vele együttműködve fejlesztett ki új típusú zongorát tehetséges kezdő zongoristák számára.

Lang Lang olyan szenvedélyesen játszik a fekete zongorán, hogy a hatalmas oszlopokkal szegélyezett teremben egyetlen felesleges nesz sincsen, mindenki őt hallgatja a pincérektől az asztaloknál ülő vendégekig. Egyesek a mobiltelefonjuk képernyőjén keresztül nézik az előadást, mások a régi módszer szerint a szemükkel követik a művész kezét a billentyűkön. Ez nagyon jól mutatja, hogy mennyire különböző világban élő emberek találnak már rá a Maybachra. Pontosan ezért lehet belőle limuzin, szabadidő-autó, elektromos autó, vagy mostantól kabrió is.

Ez is érdekelhet:

Elektromos változatban is elkészült a Mercedes legendás terepjárója

Ki gondolta volna, hogy a G-osztályból egyszer elektromos autó lesz?

Lang Lang | bécs | zongora | mercedes-benz | luxusautó

FOLYTASD EZZEL

Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Itt van az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted az őszi hagyományokat
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom