Bécs aranyló esti fényei táncot járnak a hosszú luxuslimuzin kétszínű fényezésén, körülöttem tömény bőrillat van, és kékre festi az arcomat a hangulatvilágítás. Messze előttem a sofőr, majd a hosszú gépháztető végén a háromágú csillag, mely egyenesen az egykori császári palotára mutat. Így érkeztem meg a Mercedes-Maybach SL 680 bemutatójára.
Éppen idő van, hamarosan jön az eddigi legsportosabb Maybach bemutatója, ezért begombolom a mandzsettát az ingemen, aztán lesétálok a hotel lobbyjába, melynek közepén ott áll a Mercedes-Maybach S 680 Haute Voiture, tehát az elegáns pezsgő és sötétkék kombinációjában pózoló luxuslimuzin, melynek utasterében a bőrkárpit mellett különleges szövet csinál kellemes hangulatot. Meg is állapítom, hogy ebben a környezetben milyen szépen egyensúlyozik az extravagáns és az elegáns között.
Mielőtt elindulnánk bécsi Hofburgba, tehát az egykori császári palotába, még megnézzük az amerikai David LaChapelle képeit, melyhez a Maybach adta az inspirációt. Három alkotást mutattak be, mindegyik egészen szürreális kreáció. A legnagyobb meglepetés számomra az, hogy ezeket a képeket nem egy mesterséges intelligencia generálta, hanem a művész fejében született meg, aztán a lehető legtöbb elemet stúdióban fotózták meg hozzá. Tehát, amiket a képeken látunk, azok valódiak.
Wilhelm Maybach biztosan nem számított arra, amikor 1909-ben megalapította a vállalatot, hogy több mint száztíz évvel később ennyire harsányan bevállalós jelenség lesz.
Mindenkinek a saját ízlésére bízom, hogy a harmincas és negyvenes évek Maybach limuzinjai voltak igazán szépek, vagy a modern kor luxusa áll jobban a márkának. Sajnos a Maybach történetét néhány évtized után megszakította a második világháború, aztán a Mercedes-Benz a kilencvenes évek végén élesztette fel a Rolls-Royce és a Bentley riválisának szánt 57-es és 62-es modellekkel. Mostanra már a klasszikus limuzin mellett a GLS-ből is készül Maybach változat, valamint az elektromos EQS SUV-ból is, mert sajnos megköveteli a világ.
Most viszont az SL-lel megint valami olyannal bővül a Maybach, ami a kényelemmel nehezen megférő sportosságával együtt is igazán jól áll neki. Ez lesz azoknak az autója, akik a hétköznapokon épp úgy élvezik a sofőrös luxuslimuzinok kényelmét, mint én a hotel és a Hofburg között, de a hétvégén megkívánják a vezetés örömét. Erre tökéletes lesz a nyitható vászontetős Mercedes-Maybach SL 680.
Gyönyörű sportos kabrió a Mercedes-AMG SL, mely az erős négyhengeres motorral vagy a biturbó V8-assal is élvezetesen vezethető. Az anatómiája megmaradt a Maybach változatnak is, de a dögös kiállás helyett ez egészen más karakterű. Függőleges króm lamellák vannak a világító körvonalú hűtőmaszkján, a háromágú csillag pedig a gépháztetőre került. Több rajta a fényezett elem, a króm díszítés és a kipufogók sem annyira hangsúlyosak rajta. Az SL 680-ban a hátsó ülés helyén egy Porsche 911 Speedsterekhez hasonló áramvonalas betét van, az utastér így kétszemélyes.
Fekete gépháztetején ezernyi Maybach logó sorakozik, mely a vászontetőn is folytatódik, ez a Monogram Series különlegessége. Akinek ez pontosan annyira túlzás, mint nekem, az választhat majd ízléses Maybach SL-t is.
Csendesebb kipufogóval és lágyabb motortartó bakokkal komfortosabb és halkabb a Maybach SL 680-as, melyben sajnos nem a V12-es motor van, hanem a 4,0 literes, biturbó V8-as 585 lóerős változata, hozzá kilencfokozatú automata váltó csatlakozik. Ezzel az összkerekes Maybach SL 680-as 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Virít a hófehér bőrbelső a cukorkavörös autóban, a bőr a Mercedes-Benz csúcsához illően finom, a varrás íves mintája pedig kizárólag a Maybachnak készül. Az utastérben csak a kárpitok, a háromküllős kormány és az M logókkal díszített fémpedálok jelentik a különbséget az AMG SL-jéhez képest. Ebben a kombinációban inkább szól a kiállításoknak és a luxushoz mindenáron kötődő influenszerekhez a Maybach SL, mint a klasszikus eleganciát kedvelőkhöz. Mielőtt ítélkeznék a több mint 100 millió forintos autó felett, megnézném egy jól megválasztott sötétkék és bézs összeállításban.
Bármennyire is úgy tűnhet, mégsem a Maybach SL volt az este sztárja, hanem a világhírű zongoraművész, a kínai Lang Lang. Háromévesen kezdett el Liszt Ferenc darabot játszani, melyet a Tom és Jerry című rajzfilmből ragadott ki. Igazi sztár ő a komolyzene világában, akiről sokat elmond, hogy az amerikai Steinway & Sons vele együttműködve fejlesztett ki új típusú zongorát tehetséges kezdő zongoristák számára.
Lang Lang olyan szenvedélyesen játszik a fekete zongorán, hogy a hatalmas oszlopokkal szegélyezett teremben egyetlen felesleges nesz sincsen, mindenki őt hallgatja a pincérektől az asztaloknál ülő vendégekig. Egyesek a mobiltelefonjuk képernyőjén keresztül nézik az előadást, mások a régi módszer szerint a szemükkel követik a művész kezét a billentyűkön. Ez nagyon jól mutatja, hogy mennyire különböző világban élő emberek találnak már rá a Maybachra. Pontosan ezért lehet belőle limuzin, szabadidő-autó, elektromos autó, vagy mostantól kabrió is.
Ez is érdekelhet:
maybach | luxusautó | roadster | Lang Lang | mercedes-maybach sl 680
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!