Tavaly áprilisi bevezetése óta töretlen a 49 eurós (körülbelül 19 ezer forintos) németországi tömegközlekedési jegy népszerűsége.
A bérletet, amely korlátlan utazást biztosít az összes helyi és regionális tömegközlekedési eszközön 2024-ben is meg lehet vásárolni az év végéig változatlan áron. Ez azért is jó hír, mert idénre a legtöbb szakember áremelkedést várt, de a kormányzat úgy döntött, hogy támogatást biztosít az érintett cégeknek.
A D-ticket néven is ismert bérlettel napi körülbelül 1,60 eurónak (nagyjából hatszáz forintnak) megfelelő összegért lehet utazni a németországi településeken közlekedő valamennyi buszon, metrón, villamoson, valamint a rövid és közepes távolságú regionális járatokon, hosszú távú vonatokra azonban nem érvényes.
A bérletből tavaly nyáron 52 millió fogyott, ezzel pedig a német közlekedési vállalatok szövetsége (VDV) szerint mintegy 1,8 millió tonna szén-dioxidot takarítottak meg az utazók. A bérlettel úgy tűnik, sikerült néhány embert legalább részben átcsábítani a tömegközlekedésre, a bevezetését követő első hónapban hárommillió ember vásárolt belőle, közülük 750 ezernek még soha nem volt tömegközlekedési bérlete.
Talán már az idén elindul ez az új vonat is, amely Szlovákiából Németországon át repít az Északi-tenger partjára.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
tömegközlekedés | Németország | utazás | jegy | 49 eurós
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!