A héten indult útjára Németország első hidrogénmeghajtású személyvonata az alsó-szászországi Bremervörde regionális vonalán.
A jelenlegi öt szerelvényt egy év alatt tizennégyre bővítenék, amely az ott közlekedő tizenöt dízelvonatot váltja majd fel. A Coradia iLint hidrogénvonatokat a francia Alstom gyártotta, és hidrogén-üzemanyagcellákkal üzemelnek, amelyek elektromos energiát állítanak elő. A cég szerint melléktermékként csak vízgőz és kondenzvíz keletkezik, így a vonat nem bocsát ki káros anyagokat, a létrejövő hőt pedig a légkondicionáláshoz használják fel.
Az ezer kilométeres hatótávolságú járművek egész nap közlekedhetnek egyetlen tartálynyi hidrogénnel,
amellyel az útvonal mentén épített Linde állomáson töltik fel őket. (Egy kilogramm hidrogén körülbelül 4,5 liter gázolajnak felel meg). A vonatok végsebessége 145 kilométer/óra, de ezen az útvonalon nem mennek gyorsabban 80-120 kilométer/óránál.
A következő időszakban egyre több hidrogénvonattal találkozhatunk majd Németországban és máshol is, miután az Alstom huszonhét járművet szállít majd a Frankfurt környéki útvonalakra, emellett hat hidrogénvonattal készül Lombardiába, és tizenkettővel négy francia régióba.
A Németországból külföldre vezető vonathálózat is folyamatosan bővül, hamarosan közvetlen vonat közlekedik majd Berlin és Párizs között, és Londonba is el lehet indulni az ország nagyvárosaiból.
(Forrás: The Points Guy, képek: Getty Images)
Coradia iLint | vonat | Alstom | Németország | hidrogénKihagyhatatlan ínyencségek – Két premier a Bartók Tavasz bemutatói közül, amin ott kell lenni
Új utak és régi kedvencek – Legendák állnak a Müpa színpadán március 30-án

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!