A héten indult útjára Németország első hidrogénmeghajtású személyvonata az alsó-szászországi Bremervörde regionális vonalán.
A jelenlegi öt szerelvényt egy év alatt tizennégyre bővítenék, amely az ott közlekedő tizenöt dízelvonatot váltja majd fel. A Coradia iLint hidrogénvonatokat a francia Alstom gyártotta, és hidrogén-üzemanyagcellákkal üzemelnek, amelyek elektromos energiát állítanak elő. A cég szerint melléktermékként csak vízgőz és kondenzvíz keletkezik, így a vonat nem bocsát ki káros anyagokat, a létrejövő hőt pedig a légkondicionáláshoz használják fel.
Az ezer kilométeres hatótávolságú járművek egész nap közlekedhetnek egyetlen tartálynyi hidrogénnel,
amellyel az útvonal mentén épített Linde állomáson töltik fel őket. (Egy kilogramm hidrogén körülbelül 4,5 liter gázolajnak felel meg). A vonatok végsebessége 145 kilométer/óra, de ezen az útvonalon nem mennek gyorsabban 80-120 kilométer/óránál.
A következő időszakban egyre több hidrogénvonattal találkozhatunk majd Németországban és máshol is, miután az Alstom huszonhét járművet szállít majd a Frankfurt környéki útvonalakra, emellett hat hidrogénvonattal készül Lombardiába, és tizenkettővel négy francia régióba.
A Németországból külföldre vezető vonathálózat is folyamatosan bővül, hamarosan közvetlen vonat közlekedik majd Berlin és Párizs között, és Londonba is el lehet indulni az ország nagyvárosaiból.
(Forrás: The Points Guy, képek: Getty Images)
Németország | hidrogén-hajtás | vonat | Alstom | vasút | Coradia iLint
Ezekkel az elektromos bringákkal stílusosan tekerhetsz hegyen-völgyön-városon át
Így készülnek a prémium bútorok Magyarország legnagyobb gyártójánál

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!