Nemsokára akár százhatvan kilométer/órával is járhatnak a vonatok egyes vonalakon.
A nagyságrendileg nyolcezer kilométernyi hazai vasúti pályából jelenleg 2803 kilométer villamosított, és a hálózat jelentős részén száz, vagy százhúsz km/óra az engedélyezett legmagasabb sebesség. Ugyanakkor az elmúlt másfél évtizedben megvalósuló vasútfejlesztések célja már a százhatvan kilométer/órás engedélyezett sebesség bevezetése.
Jelenleg a Budapest-Hegyeshalom valamint a Tata és Hegyeshalom közötti vonal bizonyos szakaszain engedélyezett ez a sebesség, ami a Budapest és Bécs közötti közlekedést gyorsítja. A jövőben azonban még tovább rövidülhet a menetidő, és az új menetrendben várhatóan napi tizenhat pár járat kapcsolja majd össze a két fővárost.
A változásnak köszönhetően a Győr-Bécs kapcsolat színvonala is javul és a Budapest-Győr közötti menetidő is csökken, ami magával vonja az elővárosi forgalom gyorsítását is.
Emellett három további szakaszon suhanhatnak majd százhatvannal a vonatok: Püspökladány és Debrecen valamint Százhalombatta és Pusztaszabolcs között, ahol százhúsz, és Aszód és Hatvan között, ahol száz kilométer/óráról emelik fel a sebességhatárt.
További két szakaszon szintén felgyorsul a közlekedés: Kelenföld és Százhalombatta között százról százhúsz, Szeged-Rókus és a Hódmezővásárhelyi Népkert között pedig nyolcvanról száz kilométer/órára nő a vonatok sebessége.
Ha rugalmas az időbeosztásod, akkor akár olcsóbban is megveheted a vonatjegyet, aki pedig a vonatot preferálja a repülővel szemben, valószínűleg örülni fog ennek a fejlesztésnek.
(Forrás: Növekedés.hu, képek: Getty Images)
vonat | máv | nő | sebesség | gyorsIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
Székesfehérváron megelégelték a tarthatatlanul magas inflációt: vasárnaptól sztrájkba kezdenek az Arconic-Köfém Kft.-nél

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!