Nem túl jók a kilátások az árakat tekintve.
Mivel a világ Ukrajnára figyel, nem meglepő módon az utazási irodák idén először tapasztalták meg a foglalások lassulását. A Travel Weekly szerint az utazási irodák az ügyfelek oldaláról "idegességről" számolnak be; sokan ugyanis bizonytalanok abban a tekintetben, hogy hová és mikor utazzanak el. Az utazási vállalkozásokat ért károk mértéke azonban nagyjából csak húsvét körül fog kiderülni, amikor a nyári foglalások hagyományosan a csúcson vannak.
"A háború nagy nyomást gyakorolhat az amúgy is kihívásokkal teli gazdasági környezetre, és megnehezítheti az utazási keresletet ebben az évben" – mondta az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) képviselője. Az olajárak közelmúltbeli megugrása és annak a gazdaságra gyakorolt kedvezőtlen hatása "magasabb közlekedési és szállásárakkal, valamint kínálathiánnyal járhat, továbbá veszélyeztetheti a fogyasztói keresletet és a beruházással kapcsolatos terveket".
Az esetlegesen elmaradó nyaralások persze aligha a válság legrosszabb következményei, ám olyan országoknak, mint mondjuk Ciprus és a Seychelle-szigetek – ahol a turizmus az egyik legfontosabb gazdasági pillér –, az emberek megélhetésére gyakorolt hatása valódi aggodalomra ad okot. Különösképp a járvány harmadik nyarán.
Azok, akik a világjárvány idején elvetették a komolyabb terveket, nagyon szeretnének már újra útra kelni, legyen szó akár repülőről, vonatról vagy hajóról. De milyen hatással lehet a háború az elképzeléseikre?
Rengeteg amerikai turista például úgy dönthet, hogy inkább elkerüli Európát.
"Az Egyesült Államok és Ázsia piacai – amelyek most kezdenek csak igazán megnyílni, és egyébként hajlamosabbak a kockázatkerülésre –, különösen érintettek lehetnek főként az Európába irányuló utazások terén" – mondja az UNWTO. Az Európa és Ázsia közötti utasforgalomra pedig az is hatással lesz, hogy bizonyos európai légitársaságoknak át kell vezetniük az útvonalaikat az orosz légtéren. A probléma leginkább a Finnairt érinti.
Kelet-Európa biztonságos
Az EASA az EU azon ügynöksége, amely a légteret figyelve ügyel az utasok biztonságára. Közvetlenül az oroszok ukrajnai invázióját követően, február 24-én "konfliktusövezetre vonatkozó tájékoztatót" adott ki, amelyben figyelmeztette a légitársaságokat, hogy ne repüljenek Ukrajna, valamint Moldova, Fehéroroszország és Oroszország egyes részei fölött.
Ez a kockázati zóna hetekkel később sem bővült, ami azt jelenti, hogy a környező országokba, tehát Lengyelországba, Szlovákiába, Romániába, Észtországba, Lettországba, Litvániába és Törökországba nyugodtan lehet utazni.
Eközben a TripAdvisor összegyűjtötte azoknak az új úti céloknak a listáját, melyekre a felhasználók a leginkább szeretnének eljutni idén. Az “új” ebben az esetben azokat a helyszíneket jelenti, melyeknek a legnagyobb mértékben nőtt az online népszerűsége az elmúlt évben.
(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images, Unsplash, Pixabay)
oroszország | hatás | repülés | veszély | háború | ukrajna
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!