Close
Utazunk még valaha úgy, mint a járvány előtt?

Utazunk még valaha úgy, mint a járvány előtt?

Valamivel több mint két éve, 2020. március 11-én nyilvánították hivatalosan is világjárvánnyá a koronavírust, ami az utazásokat, ezen belül a légi közlekedést is radikálisan visszavetette. De vajon hogyan fest a kép most, hogy egyre több helyen számolják fel a koronavírus miatti korlátozásokat?

Mint a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) összesítéséből kiderül, 2020-ban az utasok száma hatvan százalékkal csökkent a 2019-es mennyiséghez képest, és március elejéig szintén alacsony volt. 2021-ben az utasok száma csak negyvenhét százaléka volt a 2019-esnek, a nemzetközi látogatók mennyisége pedig mindössze huszonhét százaléka volt a járvány előttinek.

A szervezet becslései szerint 2024-ig is eltarthat az iparág teljes talpraállása, de mint Willie Walsh, a szervezet főigazgatója mondta, az utasszám alakulására vonatkozó előrejelzés jó okot ad a bizakodásra. “Az emberek utazni akarnak. És amikor az utazási korlátozásokat feloldják, visszatérnek a repüléshez.”

A szövetség arra számít, hogy ebben az évben a légi utasok összlétszáma a 2019-es szint nyolcvanhárom százalékára emelkedhet, míg 2023-ban kilencvennégy százalékra ugrik, és

2024-re várható a teljes regenerálódás.

Walsh azonban hozzáteszi, hogy a világnak nem minden táján zajlik ugyanolyan ütemben a fellendülés. Az ázsiai és csendes-óceáni térség például a lemaradók között van, miután ott lassabban lazítanak a nemzetközi korlátozásokon, és

akár 2025-ig eltarthat, hogy ezekben a régiókban is visszaálljanak a járvány előtti állapotok.

A belföldi utazások szintén csak lassabb ütemű fellendülésre számíthatnak, mivel a nagy piacokon, köztük Kínában, Kanadában, Japánban és Ausztráliában továbbra is szigorú szabályokat alkalmaznak.

Ami az amerikai piacot illeti, a Bank of America légitársaság elemzője, Andrew Didora optimista ezen a téren. Ő is úgy véli, hogy utazókedvben nincs hiány. Mint írta, az utazásfoglalások száma ezen a héten csak szűk másfél százalékkel maradt el 2019-estől, ami az év eddigi legjobb eredményét jelenti. A belföldi árak ezen a héten kilencvenhárom százalékban helyreálltak, míg egy hónappal ezelőtt még csak nyolcvan százalékon voltak.

Az Egyesült Államok repülőterei a múlt héten a járványidőszak harmadik legforgalmasabb napját mérték, köszönhetően részben a tavaszi szünet kezdetének is. Március 9. és 13. között csaknem 10,6 millió ember fordult meg az amerikai repülőtereken, több mint amennyit egy hasonló négynapos hétvégén, a 2021-es hálaadáskor mértek (10,1 millió fő volt).

Jamie Baker, a JP Morgan elemzője szerint a légi utazásokra fordított napi összegek 2020. január 29. óta először múlták felül a 2019-es szinteket.

A légi közlekedésre ugyanakkor komoly hatással van a háború és az ehhez kapcsolódó légi szankciók is. Itt írtunk arról, hogy mindez hogyan érintette az európai repülőjegy-foglalásokat, itt pedig arról, hogy milyen változtatásokat és járattörléseket kellett bevezetniük az egyes légitársaságoknak.

(Források: euronews.com, travelpulse.com, képek: Getty Images, Unsplash, Pixabay)

légiközlekedés | koronavírus | repülő | utazás | járvány

FOLYTASD EZZEL

Új, váratlan trendet figyeltek meg a térképekkel kapcsolatban

A világ legrégebbi városai a történelem esszenciái

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram