Ahogy beköszönt a turistaszezon, az orosz gépek sem pihennek.
A FlightRadar24 adatai szerint az Oroszországból induló nemzetközi járatok száma a heti 1126-ról 181-re csökkent a február 24-i támadás után két héttel. Április utolsó hetében azonban újra sűrűsödni kezdett a forgalom, és több mint a duplájára, 379-re nőtt a külföldre induló utazások száma. Ebből 103 gép Törökországba, a maradék nagy része pedig volt szovjet köztársaságokba, például Kirgizisztánba, Tádzsikisztánba, Üzbegisztánba és Kazahsztánba repült.
Míg az orosz gyártmányú Superjetek rendszeresen szállnak fel Szocsiból, hogy Törökországba, Egyiptomba és Izraelbe vigyék az utasokat, az orosz légitársaságok által bérelt mintegy ötszáz nyugati repülő nem hagyja el az országot, mert ebben az esetben visszakerülhetne a tulajdonosokhoz – ezt viszont az oroszok szeretnék elkerülni.
Ugyanakkor az orosz légitársaságok is birtokolnak illetve meg is vettek nyugati gépeket, melyekkel repülhetnek külföldre, de akár szét is szerelhetik őket, hogy az alkatrészeket más repülők karbantartásához használják fel.
A FlightRadar24 adatai szerint Oroszország még használ néhány régebbi típusú Airbus A320-ast és Boeing 737-800-ast is a nemzetközi útvonalakon annak ellenére, hogy a Boeing és az Airbus már nem biztosít alkatrészeket az oroszországi bázisú repülőkhöz. Az Aeroflot néhány A330-asa is repül, és a cég a hónap elején jelentette be, hogy újraindítja Delhibe közlekedő járatait.
Mint Mike Stengel, a michigani AeroDynamic Advisory repülőipari tanácsadó cég munkatársa elmondta, az orosz légiközlekedési ipar az iránihoz hasonló modellt követhet, amely képes volt fenntartani nyugati flottáját néhány háttérszabályozás segítségével.
„Oroszország kereskedelmileg sikeres repülőiparral rendelkezik, amely még mindig több százezer embert foglalkoztat” – mondta Stengel az Al Jazeerának, és mint hozzátette, az országban hagyománya és infrastruktúrája is van a hajtóművek és az alkatrészek gyártásának. "Bizonyára nem tökéletes és valószínűleg hiányos flottát fog fenntartani, de
sok eszköze van ahhoz, hogy a nyugati gyártású gépeket akár évtizedeken keresztül is használja"
– fogalmazott a szakember.
Míg az oroszok légitársaságok akkor tudják biztonságban a gépeiket, ha azok a határaikon belül találhatók, a magángépek kapcsán már nem mindenki gondolja ezt így, Ukrajnában pedig a helyzet éppen ennek az ellenkezője.
(Forrás: Aljazeera, képek: Unsplash)
szankciók | oroszország | légitársaságok | repülőgépek | nemzetközi | repülőgép
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!