Close
Így szivárognak vissza szép lassan a nemzetközi forgalomba az orosz légitársaságok

Így szivárognak vissza szép lassan a nemzetközi forgalomba az orosz légitársaságok

Ahogy beköszönt a turistaszezon, az orosz gépek sem pihennek.

A FlightRadar24 adatai szerint az Oroszországból induló nemzetközi járatok száma a heti 1126-ról 181-re csökkent a február 24-i támadás után két héttel. Április utolsó hetében azonban újra sűrűsödni kezdett a forgalom, és több mint a duplájára, 379-re nőtt a külföldre induló utazások száma. Ebből 103 gép Törökországba, a maradék nagy része pedig volt szovjet köztársaságokba, például Kirgizisztánba, Tádzsikisztánba, Üzbegisztánba és Kazahsztánba repült.

Míg az orosz gyártmányú Superjetek rendszeresen szállnak fel Szocsiból, hogy Törökországba, Egyiptomba és Izraelbe vigyék az utasokat, az orosz légitársaságok által bérelt mintegy ötszáz nyugati repülő nem hagyja el az országot, mert ebben az esetben visszakerülhetne a tulajdonosokhoz – ezt viszont az oroszok szeretnék elkerülni.

Ugyanakkor az orosz légitársaságok is birtokolnak illetve meg is vettek nyugati gépeket, melyekkel repülhetnek külföldre, de akár szét is szerelhetik őket, hogy az alkatrészeket más repülők karbantartásához használják fel.

A FlightRadar24 adatai szerint Oroszország még használ néhány régebbi típusú Airbus A320-ast és Boeing 737-800-ast is a nemzetközi útvonalakon annak ellenére, hogy a Boeing és az Airbus már nem biztosít alkatrészeket az oroszországi bázisú repülőkhöz. Az Aeroflot néhány A330-asa is repül, és a cég a hónap elején jelentette be, hogy újraindítja Delhibe közlekedő járatait.

Mint Mike Stengel, a michigani AeroDynamic Advisory repülőipari tanácsadó cég munkatársa elmondta, az orosz légiközlekedési ipar az iránihoz hasonló modellt követhet, amely képes volt fenntartani nyugati flottáját néhány háttérszabályozás segítségével.

„Oroszország kereskedelmileg sikeres repülőiparral rendelkezik, amely még mindig több százezer embert foglalkoztat” mondta Stengel az Al Jazeerának, és mint hozzátette, az országban hagyománya és infrastruktúrája is van a hajtóművek és az alkatrészek gyártásának. “Bizonyára nem tökéletes és valószínűleg hiányos flottát fog fenntartani, de

sok eszköze van ahhoz, hogy a nyugati gyártású gépeket akár évtizedeken keresztül is használja”

– fogalmazott a szakember.

Míg az oroszok légitársaságok akkor tudják biztonságban a gépeiket, ha azok a határaikon belül találhatók, a magángépek kapcsán már nem mindenki gondolja ezt így, Ukrajnában pedig a helyzet éppen ennek az ellenkezője.

(Forrás: Aljazeera, képek: Unsplash)

szankciók | oroszország | nemzetközi | repülőgépek | légitársaságok

FOLYTASD EZZEL

Szinte sokkolta a turistát, amikor meglátta, mennyibe kerül egy üveg víz a hotel minibárjában

Ha Olaszországban dolgoznál, ezekben a munkakörökben érdemes próbálkoznod

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram