Ezért lettek drágábbak a jegyek és tart hosszabb ideig az út egyes repülőjáratokon

Az európai légitársaságok nem tudnak „egyenlő feltételek mellett” versenyezni a kínaiakkal, amelyeknek engedélyezték az orosz légtér használatát.

Az Air France-KLM képviselője az év elején beszélt arról, hogy a légitársaságnak milyen kihívásokkal kellett szembenéznie az Európa és Kína közötti járatok visszaállítása során – mármint a járvány előtti állapotokra értve.

Mint ismeretes, Ukrajna 2022-es megtámadása óta különféle szankciók léptek életbe Oroszországgal és a légitársaságaival szemben. Erre válaszul Oroszország csak néhány nemzetre és társaságra korlátozta a légteréhez való hozzáférést.

Azon társaságok, amelynek gépei nem repülhetnek át az ország felett, kénytelenek  alternatív útvonalakat találni, ami viszont hosszabb menetidőt eredményezett. Ez pedig a működési költségek és a repülőjegyárak emelkedésével járt együtt.

Csupán négy európai légitársaság mentesült a szankció alól a Moszkvával fenntartott diplomáciai kapcsolatai miatt. Ezek: az Air Serbia, a Turkish Airlines, a Pegasus Airlines és a Belavia.

A Turkish Airlines hét oroszországi repülőtérre közlekedik, míg az Air Serbia Moszkva, Szentpétervár, Kazany és Szocsi repülőtereit szolgálja ki. A legtöbb légitársaságot Kína repteti az orosz légtérben; a Beijing Capital Airlines, a China Eastern, a China Southern, az Air China, a Xiamen Air és a Hainan Airlines számos nyugat-európai célállomásra repül Oroszország felett. Az Emirates, az Etihad és a Qatar Airways is üzemel még.

Az orosz légtér kikerülése miatt számos Európa és Ázsia közötti járat menetideje jelentősen megnőtt. A gépeknek délebbre kellett kerülniük olyan területek felett, mint Törökország, Közép-Ázsia, Kína és Mongólia, így például a British Airways (BA), a Finnair, a KLM és a Lufthansa gépei az alternatív útvonalakon haladva egy-három órával növelték meg a repülési időt.

Példaként a BA Új-delhi és London közötti járata jó egy órával tovább repül, míg a London-Tokió járat menetideje tizenkettőről tizennégy órára nőtt. A Finnair Helsinki-Tokió útvonala négy órával meghosszabbodott, így már tizenhárom órás lett.

A hosszabb utak a légitársaságok számára többletköltségeket is jelentenek, mivel a gépek több üzemanyagot fogyasztanak, valamint megnő a légiutas-kísérők és a pilóták munkaideje is. Ennek eredményeképpen a repülőjegyek is drágábbak. A Business Traveler USA szerint 2023 áprilisában Air Indiával New Yorkból Új-delhibe repülni közel 1500 dollárba (kb. 543 ezer forintba) került, 13 óra 40 perces repülési idővel. Ugyanez az út egy amerikai légitársasággal 1740 dollárt (630 ezer forintot) kóstálna, és úgy körülbelül 14 óra 55 percig tartana az út.

Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.

(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images)

légitársaságok | drágábbak | ázsiai | orosz légtér | repülés

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom