Öt csodálatos város, ami valahogy mindig lemarad a turisták térképéről

A népszerűbb, forgalmasabb úti célok árnyékában, azoktól nem messze bújnak meg ezek a hangulatos városok, amelyek sok érdekességet és kevés turistát tartogatnak.

Cork, Írország

A nyüzsgő, de barátságos Corkot Írország kulináris fővárosának tartják, pezsgő éttermi élettel, egyedi pubokkal, szeszfőzdékkel és az angol csarnokkal, amelyet Európa egyik legjobb piacaként tartanak számon. Könnyedén közlekedhetünk ott gyalog, számos galéria, múzeum és történelmi látnivaló közül választhatunk, ugyanakkor tökéletes kiindulópont lehet egynapos kirándulásokhoz a bájos tengerparti városba, Kinsale-be, a Blarney kastélyhoz, az Old Head golfpályához és a Titanic híres kikötőjéhez, Cobh-hoz. Októberben tartják a Cork Jazz Fesztivált, júniusban pedig a Midsummer Fesztivál szolgáltatja a bulihangulatot.

Petworth, Anglia

Ezt a tökéletesen megőrzött, tipikus angol kereskedőváros a South Downs Nemzeti Park szívében található, és macskaköves utcáival, régiségboltjaival, kis üzleteivel, kávézóival és csemegeboltjaival sajátos bájt áraszt.

A környék látványosságai közé tartozik a 17. századi kastélyromot őrző Cowdray Park és az impozáns Petworth House,

és érdemes benéznünk a Twenty ruhaboltba, valamint a The Hungry Guest csemegeboltba és pékségbe, ahol utánozhatatlan csokis brownie-t kapunk.

Zamora, Spanyolország

Madridból nagysebességű vonattal mindössze egy óra az út az Európa legtöbb, szám szerint huszonnégy román stílusú templomát őrző városba, ahol a középkori mellett a modern építészet is képviselteti magát. Ha arra járunk, mindenképpen kóstoljuk meg a város hagyományos ételeit, mint például

a hússal, sonkával főtt majd kemencében sütött rizst, az arroz a la zamoranát,

a kiváló paradicsomot és a közeli, torói pincészetek borait.

Trieszt, Olaszország

Olaszország kapuja a békeidők varázsát kínálja, és kényelmes vasúti és közúti összeköttetésben áll a közeli városokkal, így az eljutás Magyarországról is egyszerű, akár egy rövid szlovén megállóval. Kihagyhatatlan látnivaló a Faro della Vittoria világítótorony a Gretta dombon, a főtér, a Piazza Unità d'Italia, és a kikötőben gyakran állomásozó tengerjárók, de most épp a világ legnagyobb vitorlás jachtjára is vethetünk egy pillantást, amelyet Andrej Melnicsenko orosz oligarchától foglaltak le.

A közelben számos kastélyhoz kirándulhatunk el, köztük

a Rilke emlékét őrző duinói kastélyhoz, a romantikus Miramaréhoz, amelyet Habsburg Miksa osztrák főherceg rendelt meg,

és érdemes bekukkantanunk Muggiába is. De ami a legfontosabb: ne feledkezzünk meg a kávéról!

Trondheim, Norvégia

Különös belegondolni, de 1050 és 1536 között Trondheim Európa egyik legfontosabb zarándokhelye volt. Ott található az ország egyik legjobb szállodája, a Britannia Hotel, több Michelin-csillagos étterem gondoskodik a felejthetetlen ízélményről, míg a gyönyörű Nidaros katedrális, a középkori Érseki Palota, a Sverresborg Trøndelag Népi Múzeum a múlt berkeibe kalauzol. Csónakázhatunk a Trondheimsfjordban, biciklizhetünk, és viking helyszínekre kirándulhatunk, például Stiklestadba.

Itt olyan helyeket mutatunk, amelyekért csak pár órát kell nyomnunk a pedált, ezekben a városokban pedig csak néhány lépést kell tennünk a tengerpartért.

(Forrás: Condé Nast Traveler, képek: Getty Images, Unsplash)