A francia főváros száznyolcvan kilométernyi szegregált kerékpársávot alakítana ki.
Párizst évtizedek óta egy alaposan beépített, forgalmas, de mégis nagyon romantikus metropoliszként ismerjük. A város szeretné levetkőzni a szennyezett imázsát, és sokkal zöldebbé válni, aminek érdekében komoly lépéseket tesz: 2026-ra "száz százalékban kerékpározható" lenne.
A városvezetés elképzelése szerint 250 millió eurót fektetnének be a kerékpáros infrastruktúrába, drasztikusan növelve (és javítva) Párizs kerékpárosbarát jellegét.
És hogy pontosan mire is költenék ezt a temérdek pénzt? Jelentős összeg menne el újonnan megépített kerékpárutakra; összesen 180 kilométernyi szegregált sávot fektetnének le, valamint 450 kilométernyi új sávot is kialakítanának az utak mentén.
Mindezek mellett a város 130 ezerrel több parkolóhelyet is létrehozna a bringások számára.
A gyakorlati fejlesztéseken túl a helyiek kerékpározáshoz való hozzáállását is pozitív irányba terelnék. Új utcakódexet vezetnének be, amely a közlekedési lámpáknál elsőbbséget biztosítana a kerékpárosoknak, a villamosoknak és a buszoknak, a város mind a húsz kerületében pedig kerékpárműhelyeket hoznak létre, hogy minden bringás gyorsan megjavíthassa a járgányát, ha szükséges. Emellett nagyszabású kampányt indítanak a gyermekek kerékpározásra tanítása érdekében.
Ez a kezdeményezés csak egy a sok közül, amelyek mind azt a célt szolgálják, hogy Párizs környezetbarátabbá váljon. A 2024-es olimpiai játékok megrendezésére készülve a város például kiterjedt faültetési programot indított, és bejelentette, hogy a belső kerületeiből kitiltja az autókat.
A legújabb terveknek köszönhetően tehát Párizs akár a kerékpárosok paradicsoma lehet, de a projekt megvalósulásához a városi tanács jóváhagyására is szükség van.
(Forrás: Time Out, fotók: Getty Images)
zöld | párizs | nagy sztori | kerékpár | bicikliút | bringa
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!