Egy kutatás szerint az elmúlt évben "aggasztóan" megnőtt a fedélzeti incidensek száma, legyen szó sunyiban mosdóban dohányzásról vagy túlzott alkoholfogyasztásról. A legtöbb utas persze nem szegi meg ezeket a szabályokat, de akad néhány olyan dolog, ami irritálónak minősülhet a gépen.
Jo Bryant etikett-szakértő szerint az egyik legnagyobb tiszteletlenség az, amikor az utasok tapsolnak a pilótának leszálláskor. A szakember ezt "udvariatlanságnak" véli. Nincs szükség tapsra a földet érést követően, mert
ha a leszállás jól sikerült, a taps azt sugallja, hogy meglepődtek a pilóta ügyességén. Ha viszont rázósan, sértően szarkasztikusan hangzik".
A pilóták megtapsolása mégis gyakoribbá vált az évek során, de ha az utasok mindenképp ki akarják fejezni elismerésüket, vihetnek valamilyen apró ajándékot a személyzetnek a taps helyett.
Az etikett-szakértő a cipőkkel kapcsolatban is adott tanácsokat.
Nyugodtan le lehet venni a lábbelit a hosszú távú járatokon, de előtte meg kell győződniük arról, hogy a lábujjaik "rendben vannak-e".
Mármint, alkalmas-e közszemlére tenni (azért inkább maradjon fent a zokni) és teljesen szagtalan. Soha ne tegyük az ülésre, vagy ami a legrosszabb, ne pihentessük a karfán.
A cipőlevétel tehát jöhet, de mezítláb semmiképpen sem jó ötlet sétálni a fedélzeten, mert a repülőgép folyosója általában piszkos, az utasok séta közben pedig baktériumokat szedhetnek össze, nem beszélve arról, hogy a többiek számára kellemetlenné tehetik a repülés élményét.
Patrick Smith pilóta szerint egyébként sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
utazás | taps | etikett | levétel | pilóta | repülés
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!