Poggyászkorlátozás lép életbe bizonyos vonatokon a magyarok egyik kedvenc úti célján

Március 1-től az olasz nagysebességű vonatokon (Frecciarossa, Frecciargento és Frecciabianca) a repülőkről ismert rendszer lép életbe.

Az utasok legfeljebb két poggyászt szállíthatnak ingyenesen, és a poggyásznak meghatározott méretekkel kell rendelkeznie attól függően, hogy első vagy másodosztályon utazunk. A másodosztályon, valamint a standard és prémium osztályon a poggyász teljes mérete (hossz, szélesség, plusz mélység) nem haladhatja meg a 161 centimétert (ezen belül az egyes méretek nem haladhatják meg a nyolcvan centit).

Az első osztályon, valamint az executive és business osztályon a poggyász teljes mérete nem haladhatja meg a 183 centimétert (amelyből az egyes méretek maximum százhúsz centisek lehetnek).

Emellett jól olvasható és egyértelmű címkét kell elhelyezni minden bőröndön a tulajdonos nevével és elérhetőségével. A vonaton a poggyászokat csak a jelzett helyeken lehet majd elhelyezni, és nem lehet majd a bőröndöket az ajtók közelében és a folyosókon tárolni, hogy ne akadályozzák a többi utas közlekedését és a vonat személyzetének munkáját.

Új rendelkezések vonatkoznak a "különleges" poggyászokra is, azaz a síléccel, babakocsival, babakocsival és hangszerekkel utazókra. Ezek a megengedett két poggyász mellett is szállíthatók, de csak akkor, ha az összméretük nem haladja meg a kétszáz centimétert (hossz, szélesség és mélység). Ugyanez vonatkozik a kerékpárokra (minden típusú kerékpárra, amennyiben szétszerelhető és/vagy összecsukható) és az elektromos robogókra: ezeket egy 80x110x45 centiméternél nem nagyobb táskában kell elhelyezni.

Akik nem tartják be az új szabályokat, ötven eurós (körülbelül húszezer forintos) bírságra  számíthatnak, és le kell pakolniuk a csomagjaikat az első állomáson, ahol a vonat megáll. Az olasz vasúttársaság mellett a francia Sncf is poggyászkorlátozást vezet be bizonyos vonatokon március 1-től.

Olaszországban ugyanakkor nemcsak nagysebességű vonattal utazhatunk, mert van jóval gazdaságosabb alternatíva is, és egészen különleges járatok is indulnak.

(Forrás: Today.it, képek: Getty Images)

olaszország | vasút | szállítás | poggyász | korlátozás

FOLYTASD EZZEL

A sztratoszférából ugrottak ki az oroszok, elképesztő, hogy hol értek földet

Nem járnak a vonatok az ország egyik legnépszerűbb vonalán, erre számíthat az, aki hétvégén kirándulni menne a térségbe

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom