Miután a Swiss Air utasai Zürichből megérkeztek Bilbaóba és fel akarták venni a csomagjaikat, azzal szembesültek, hogy a poggyászok nincsenek sehol.
Állítólag a célállomáson két órát vártak a bőröndökre, és semmilyen tájékoztatást nem kaptak, hanem meg kellett várniuk, amíg a spanyol Iberia légitársaság munkatársai tájékoztatták őket arról, hogy a gép a poggyásszok nélkül szállt fel.
Mint az egyik utas, Carsten Redlich elmondta, az egész nyaralását tönkretette, hogy nem kapta vissza a csomagját, mert siklóernyőzni utazott Spanyolországba, és most nélkülöznie kellett a létfontosságú felszerelését.
A Swiss Air megerősítette, hogy a járat az utasok csomagjai nélkül szállt fel, és mint a szóvivő elmondta, a problémához személyzethiány vezetett.
A reptéren egy és negyed órán át sikertelenül próbálták megoldani a helyzetet, ezért „operatív okokból“ úgy döntöttek, hogy a poggyászok nélkül repülnek Bilbaóba.
A járat nem várhatott tovább, mondta a szóvivő, mert az utasokat fel kellett venni Bilbaóban, és a gépnek vissza kellett térnie Zürichbe, mielőtt a repülőtér este 11 órakor bezárt volna éjszakára.
A légitársaság nem nyilatkozott arról, hogy az utasokat értesítették-e a poggyászuk hátrahagyásáról, csak annyit mondott, sajnálja az ügyfeleknek okozott kellemetlenségeket, és vizsgálják a helyzetet, hogy kiderítsék, pontosan mi történt.
Tavaly az elveszett poggyászok száma tíz éves csúcsot ért el, összesen mintegy 26 millió csomag tűnt el. Ez ezer csomagból nyolc darabot jelent, ami majdnem kétszerese a 2021-es számnak. A legtöbb poggyásznak Európában veszett nyoma, és a forgalmasabb repülőtereken voltak a legnagyobb problémák.
Ez az egyik leggyakrabban elkövetett hiba a poggyászfeladás előtt egy légiutas-kísérő szerint, de akkor is érhetnek kellemetlen meglepetések, ha ilyen bőrönddel utazol.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images, Unsplash)
repülőgép | Swiss Air | poggyászRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!