Több mítosz is létezik a légi közlekedésben, egyet most megválaszolunk.
Bár a légiutas-kísérők azért dolgoznak, hogy kényelmesebbé, és gondtalanabbá tegyék a repülést, valamint bizonyos dolgokban segítsenek az utasoknak, egy dolgot valójában nem szabad megtenniük:
hogy indulás előtt felrakják az utas csomagjait a feje feletti tárolóba.
Ennek több oka is van.
Az egyik ilyen, hogy egy nehéz kézipoggyász esetleges felemelésekor megsérülhetnek. A munkahelyi sérülés pedig kártérítésre jogosítja a munkavállalót.
A légiutas-kísérők nem kapnak fizetést azokért a feladatokért, amiket a repülőgép felszállása előtt végeznek el. A beszállást megelőző teendők pedig már így is elég stresszesek korlátozott létszámú személyzet esetén.
A feladott poggyászokra vonatkozó pluszdíjak miatt egyre kevesebben élnek ezzel a lehetőséggel, ami viszont azt jelenti, hogy a légiutas-kísérők több időt töltenek el azzal, hogy meggyőződjenek a gépre felvitt kézipoggyászok megfelelő tárolásáról. Eközben arra is ügyelnek, hogy mindenki rendben helyet foglaljon, és akkor még ott vannak biztonsági ellenőrzésekkel kapcsolatos elintéznivalók is.
A korábban hat évig légiutas-kísérőként dolgozó Kat Kamalani a TikTokon adott pár tippet, hogyan lehet kezelni a kézipoggyász-problémát. Először is, próbáljuk meg a repülés előtt még otthon a fejünk fölé emelni a csomagot. Ha túl nehéz, fontoljuk meg, hogy néhány holmit inkább kiveszünk belőle. Ha rövid távú utazásról van szó, érdemes egy olyan kis táskát választani, ami simán befér az ülés alá. Emellett a legtöbb légitársaságnál a fej feletti tárolókban különböző ábrák jelzik, hogyan kell felrakni a csomagokat, plusz az utastársaktól is kérhetünk segítséget.
Tehát legközelebb, amikor kézipoggyásszal vágunk neki egy repülőútnak, tegyünk meg mindent, hogy a felszállás zökkenőmentes legyen.
Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.
(Forrás: Matadornetwork, fotók: Getty Images, Unsplash)
pakolás | utazás | fej feletti tárolópoggyász | szabály | repülés
Dubaj a multikulturális gasztronómia egyik fellegvára is
Ez a bámulatos, érintetlen sziget a világ egyik legkevésbé látogatott helye
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!