Close
Ezeket érdemes enni és inni a repülés előtt, alatt és után

Ezeket érdemes enni és inni a repülés előtt, alatt és után

A repülőgépen felszolgált ételek elég széles skálát fednek le a turistaosztályon kezünkbe nyomott sós mogyorótól kezdve az első osztályon séf által készített háromfogásos menüig. Az, hogy mit eszünk a levegőben, jelentős hatást gyakorol a repülési élményünkre. A legjobb esetben jóllakottan és elégedetten köszönünk el a személyzettől, de ha rossz típusú ételeket választunk (vagy kapunk), akkor kiszáradhatunk, keringési zavar léphet fel, vagy – ülésszomszédunk bánatára – puffadhatunk. A saját és utastársaink jóléte érdekében táplálkozzunk helyesen, és fogadjuk meg az alábbi tanácsokat.

Mit együnk felszállás előtt?

Az emésztési csata már jóval a beszállás előtt elkezdődik. Ha odafigyelünk arra, hogy mit fogyasztunk a repülést megelőzően, akkor ez sokat számíthat abban, mennyire érezzük jól magunkat az utazás alatt.

Nadeen White orvos és utazási blogger elmondta, hogy a “a gázos” ételek vagy magas rosttartalmúak, vagy bizonyos típusú cukrokat tartalmaznak. Ilyen például a bab, a brokkoli, a karfiol, a borsó, a szilva, a narancs, a sárgabarack és az olyan aszalt gyümölcsök, mint a mazsola és az aszalt szilva. White megjegyzi, hogy a laktáz enzim csökkenése miatt, ahogy öregszünk, úgy a tejtermékekben lévő laktóz puffadást és gázokat okozhat a felnőtteknél.

Éppen ezért repülés előtt érdemes kerülni a tejet, a fagylaltot, a krémsajtot és a tejszínt.

Ami az italokat illeti, White azt javasolja, hogy inkább felejtsük el az almalevet, ami egy szorbit nevű emészthetetlen cukrot tartalmaz. A szénsavas italok (a víz és a diétás üdítők is) ugyanis igencsak komoly bűnösöknek számítanak a gázok és a gyomorpuffadás ügyében.

Mit együnk és igyunk repülés közben?

Annak ellenére, hogy bizonyos tanulmányok megkérdőjelezik a repülőgépen lévő víztartályok tisztaságát, Mia Herman, a Travel with Mia légiutas-kísérője és utazási bloggere szerint fölösleges aggódni a baktériumok miatt. “Már tíz éve iszom a fedélzeten elérhető vízből, és soha nem lettem beteg” – mondja. “Ha kávét vagy teát kérsz a repülőn, akkor egy tartályból kapsz vizet hozzá. Aki nyugtalankodik, maradjon a palackozott víznél, a gyümölcsleveknél vagy az üdítőknél.”

A fedélzeten kérhető ételek viszont már más tészta. A fapados légitársaságok repülőgépein alkalmanként felszolgált snackek, például a pizzás tasakok vagy más, becsomagolva érkező ételek esetén a műanyag ilyen módon történő felmelegítése miatt káros vegyi anyagok kerülhetnek az ételre, különösen az olyan zsíros fogásoknál, mint a húsok és a sajtok.

Akik nem bíznak a fedélzeten felszolgált ételek és italok minőségében, azok jobban járnak, ha visznek magukkal valamit. A szilárd ételek gond nélkül átmehetnek a repülőtéri biztonsági ellenőrzésen, bár az olyan kencéket, mint a humusz, a mogyoróvaj vagy a lekvár, korlátozott mennyiségben lehet csak felvinni a gépre. Sally Pansing Kravich táplálkozási szakértő azt ajánlja, hogy válasszunk “hordozható” élelmiszereket, például gyümölcsöt, zöldséget és dióféléket. Vizet és egyéb italokat a beszállás előtt a terminálon lehet vásárolni, illetve a biztonsági ellenőrzés után újratölthető a vizes palackunk.

A legjobb ételek a hosszú repülőút utáni regenerálódáshoz

Jelentős mennyiségű víz elfogyasztása csökkentheti a jetlag érzetét, és segíthet könnyebben akklimatizálódni az új helyhez.

Az alkohollal finoman kell bánni a levegőben, mert a kevesebb oxigén és a száraz légkör miatt repülés közben erőteljesebben “támad”, és kellemetlen másnapossággal fizethetünk érte.

A hidratálás tehát kulcsfontosságú.

A leszállást követően Caleb Backe egészségügyi és wellness-szakértő azt ajánlja, hogy tervezzük meg előre, hol fogunk enni, hogy ne éhezzünk, és lehetőleg ne a legközelebbi gyorsétteremben találjuk magunkat.

Ha olyan helyen szállunk meg, ahol van konyha, az remek, de ha nincs, akkor keressünk a közelben termelői piacokat, valamint “tiszta” éttermeket annak érdekében, hogy biztosak legyünk benne, hogy egészséges ételeket kapunk. Kerüljük a leszállás utáni délutáni koffeint, nélküle ugyanis könnyebb lesz alkalmazkodni a helyi időhöz. Válasszunk helyette friss gyümölcsöt, amely tele van rostokkal és antioxidánsokkal.

Eközben Svájc nemzeti légitársasága az élelmiszer-pazarlás minimalizálása érdekében a nap utolsó járatain olcsón árul ételeket – de az utasok nem tudják pontosan, mi is van az általuk megvásárolt csomagban.

(Forrás: Matadornetwork, fotók: Getty Images, Pixabay)

utazás | inni | fogyasztani | jetlag | alkohol

FOLYTASD EZZEL

Háromszor is gondold meg, hogy ma lemész a Balatonhoz: több kilométeres a torlódás

Öt elvarázsolt sziget Európában, ahol a főszezonban is nyugalmat találunk

Rendeld meg a Roadster magazin 8. számát!
Friss, 200 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas melléklettel egészítettük ki, amelyben 33 kihagyhatatlan hazai élményt ajánlunk a nyárra. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom