Az összes kontinenst meghódítják ezzel a veterán Porschével

Renée Brinkerhoff jótékony célból már majdnem bejárta a földet a veterán Porschéjével, amit most alaposan átalakíttatott, hogy az Antarktisz zord körülményei közt is megállja a helyét.

Hosszas tervezés után Renée Brinkerhoff a világjáró körútja utolsó szakaszára készül a hűséges Porschéjével. Amikor azt mondja, hogy világjáró, egyáltalán nem túloz, hiszen az amatőr raliversenyzőnő az utóbbi években hat kontinensen versenyzett az ’56-ban gyártott sportautóval, és ez bárkinek különleges kihívás lenne, hát még egy nőnek egy hatvanöt éves veterán autóban. Már csak a hetedik földrész meghódítása van hátra, és ez az eddigi legnehezebb próbának ígérkezik, hiszen oda viszi a Porschéjét, ahol még senki nem autózott: az Antarktiszra.

Az élete nagy részében semmi sem utalt arra, hogy a coloradói négygyermekes családanya egyszer majd világjáró kalandra indul.

Renée egy nap a ruhákat hajtogatta a mosókonyhában, amikor kitalálta, hogy autóversenyző lesz.

Gyorsan kiszemelte az autót is, amikor férje unokatestvére egy kicsi, német sportkocsit vásárolt, hogy felújítsa. Renée első látásra beleszeretett a Porschébe, 2011-ben megvette, és onnantól fogva nem volt megállás.

A következő évben járt először a legendás mexikói országúti versenyen, a Carrera Panamericanán,

és ez elég volt ahhoz, hogy a következő évben visszatérjen, immár versenyzőként. A Porschét ehhez át kellett építeni, egyedi motort és futóművet, biztonsági tankot és bukócsövet szereltek bele, a váltóját ötfokozatúra cserélték. De nem csak a Porschét kellett felkészíteni arra, hogy megbirkózzon a világot átszelő versenyek kihívásaival.

Renée beiratkozott a Porsche coloradói versenyzőiskolájába, ahol a legjobb pilótáktól tudta meg, mire számíthat a hosszú távú futamokon. 2013-ban, ötvenhét évesen ismét rajthoz állt a Carrera Panamericanán, azon a versenyen, amely két Porsche, a Carrera és a Panamera nevét is adta az 550 Spyderrel aratott győzelmek emlékére. Renée

már az első évben megnyerte a kategóriáját, és onnantól minden évben visszatért a futamra.

2017-ben sorsdöntő volt Renée találkozása a helyi gyerekekkel a Carrera Panamericanán, akkor döntötte el, hogy megváltoztatja a világon veszélyben lévő gyermekek életét, és arra törekszik, hogy

példakép legyen minden fiatal számára, akivel találkozik az útja során.

Valkyrie Gives néven jótékonysági szervezetet alapított, és kitalálta a Porsche 356 World Rally Tour ötletét, amelynek során a világ minden földrészén pénzt gyűjt céljai megvalósítására.

A következő évben elindult az ausztráliai Targa Tasmanián, majd a Caminos del Inca futamán négyezer-ötszáz méteres tengerszint feletti magasság fölé autózott az Andok-hegységben. A Peking–Párizs-ralin egyszerre két kontinenst is meghódított, amikor

36 nap alatt 15 ezer kilométert tett meg Ázsián és Európán keresztül,

de az útja nem volt akadályoktól mentes. A motorja tönkrement, és újat kellett szereznie, ami végül négy bőröndbe csomagolva érkezett meg Szentpétervárra.

A legutóbb Renée a kelet-afrikai Szafari-ralit is teljesítette az elmúlt negyven év legcsapadékosabb évszakában, és már csak az utolsó kontinens, az Antarktisz van hátra. Tizennyolc hónapja tervezi az utat, és ha minden a tervek szerint alakul, valamint az időjárás is kegyes lesz, akkor december elején érkeznek meg Chilén keresztül az Union-gleccserhez, ahonnan

stílszerűen 356 mérföldet tesznek meg a 356-os Porschével.

A Porsche első sportautója rendkívül strapabírónak bizonyult, ezért a mai napig versenyeznek vele világszerte, de az Antarktiszra ez nem elég, alaposan át kellett alakítani a veterán autót.

A hátsó kerekeket lánctalpakra cserélték, az első kerekek helyére pedig síléceket szereltek,

amihez a kormányzást és a futóművet is át kellett tervezni. Az orrára szerelt óriási terelőlap biztosítja, hogy ne ássa el magát a hóban.

Renée társa az antarktiszi kalandjában a brit felfedező, Jason de Carteret lesz, aki több mint ötven expedíciót vezetett már az Északi- és a Déli-sarkra,

két világrekordot is felállított a Déli-sarkra vezető leggyorsabb szárazföldi utazásával.

A sítalpas Porschét azonban eddig még nem tudták élesben tesztelni, hiszen mint mondják, sehol máshol a világon nincs ahhoz fogható terep, mint ami az Antarktiszon vár majd rájuk.

A csapat az elmúlt években több mint 30 ezer kilométert tett meg, és csaknem félmillió dollárt gyűjtött össze jótékony céljára szerte a világon. Aki legalább 356 dollárral járul hozzá az antarktiszi túrához, annak a neve felkerül a kontinenst meghódító Porschére.

„Bár rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy eddig minden versenyt teljesítettünk, amelyen részt vettünk, az igazi küldetésünk az volt, hogy a világjáró túránkkal támogassuk a gyermekkereskedelem felszámolására irányuló törekvéseket – mondja Brinkerhoff.

– Az volt a célunk, hogy áttörjük a korlátokat, és új rekordokat állítsunk fel, és reméljük, hogy az antarktiszi expedíciónk ezt be fogja bizonyítani.”

Porschés emlékek

A Porschétől nem állnak messze a hasonló történetek, hiszen nemrég egy lelkes csapat egy olyan reklámfotót készített el újra, amit hatvan évvel ezelőtt fényképeztek egy legendás síelő közreműködésével. A Porsche 968 pedig műalkotásként született újjá, hogy megmutassa az autózás és a művészet közötti kapcsolatot.

porsche 356 | veterán autó | világjáró | jótékonyság | autóverseny | porsche

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés