Close
Műalkotás lett ez az egyedi Porsche 968 Speedster

Műalkotás lett ez az egyedi Porsche 968 Speedster

Az autók és a divat közötti kapcsolatot kívánja megteremteni a párizsi L’Art de L’Automobile divatmárka, amelynek alapítója, Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a Porsche 968-ból épített koncepcióval.

Arthur Kar a művészet és az autózás közötti kapcsolatot keresi azzal a koncepcióval, amit 968 L’Art néven mutatott be a párizsi divathéten. A prototípus egy francia műhelyben készült tizennyolc hónap alatt, és nem véletlenül a Porsche 968-ból építették, hiszen a sportkocsi idén ünnepli a bemutatásának harmincadik évfordulóját.

1991-ben, éppen harminc éve jelent meg, és csak ’95-ig készült a Porsche 968

A teljesen működőképes koncepció a kilencvenes évek retró stílusát viszi át a modern korba.

A Porsche tetejét levágták, és speedster változattá alakították, míg a különleges zöld árnyalatot Arthur Kar és csapata keverte ki. A 968 L’Art másik jellegzetessége a különlegesen világító hátsó lámpa, rajta a KAR felirattal, akárcsak a L’Art napszemüvegeken.

A prototípus építésében több neves márka is részt vett. A teljesen lecsupaszított műszerfalra például a TAG Heuer tervezte az egyedi stoppert, az ECCO bőrrel borított kagylóüléseket a Recaro szállította, a hifit pedig a Bose álmodta meg az autóba.

Az együttműködő márkák termékei ebben a formában csak a 968 L’Art számára készültek.

A bejrúti születésű, de Párizsban nevelkedett Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a koncepcióval. Gyermekként sok időt töltött apja autószerelő műhelyében, majd tizenhat éves korától egy francia Porsche-szervizben dolgozott, innen származik a rajongása a sportautómárka iránt.

Rövidesen belefogott álma megvalósításába, hogy saját Porschéje legyen.

Kar saját vállalkozást alapított, és egyedileg átépített autókat adott el szerte a világon, ezzel teremtette meg a lehetőséget, hogy nem egy Porschéje, hanem

egész gyűjteménye legyen, amelynek csúcsa egy Carrera GT.

A cége, a L’Art de L’Automobile értékes youngtimer autókkal kereskedik, és 2017-től divatmárkát is indított ezen a néven.

„A Porsche iránti szeretet világszerte sok embert egyesít, és számunkra is különleges érzés, amikor segíthetünk valakinek, mint Arthur Kar, egy rendkívüli álom megvalósításában.

Remélem, hogy együttműködésünk eredménye sok rajongót inspirál szerte a világon”

– mondta a koncepció kapcsán Robert Ader, a Porsche marketingvezetője.

A 968 L’Art bemutatója alkalmából Arthur Kar divatcikkeket is piacra dobott, a streetwear termékek csak limitált számban rendelhetők a márka online shopjában és egyes országok Porsche-kereskedéseiben.

Az autózás művészete

Nem ez az első kapcsolat az autózás és a művészet közt, a BMW-nél már évtizedek óta születnek alkotások az Art Car sorozatban, aminek egyik példányát nem más, mint Andy Warhol festette ki. A Mercedes pedig nemrég fogott össze egy divatmárkával, hogy újrahasznosított légzsákok anyagából készítsen különleges kollekciót.

FOLYTASD EZZEL
Igazi modern klasszikus ez az Aston Martin V12 Vantage
Valószínűleg James Bond is imádná az átalakított Aston Martinját
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom