Close
Műalkotás lett ez az egyedi Porsche 968 Speedster

Műalkotás lett ez az egyedi Porsche 968 Speedster

Az autók és a divat közötti kapcsolatot kívánja megteremteni a párizsi L’Art de L’Automobile divatmárka, amelynek alapítója, Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a Porsche 968-ból épített koncepcióval.

Arthur Kar a művészet és az autózás közötti kapcsolatot keresi azzal a koncepcióval, amit 968 L’Art néven mutatott be a párizsi divathéten. A prototípus egy francia műhelyben készült tizennyolc hónap alatt, és nem véletlenül a Porsche 968-ból építették, hiszen a sportkocsi idén ünnepli a bemutatásának harmincadik évfordulóját.

1991-ben, éppen harminc éve jelent meg, és csak ’95-ig készült a Porsche 968

A teljesen működőképes koncepció a kilencvenes évek retró stílusát viszi át a modern korba.

A Porsche tetejét levágták, és speedster változattá alakították, míg a különleges zöld árnyalatot Arthur Kar és csapata keverte ki. A 968 L’Art másik jellegzetessége a különlegesen világító hátsó lámpa, rajta a KAR felirattal, akárcsak a L’Art napszemüvegeken.

A prototípus építésében több neves márka is részt vett. A teljesen lecsupaszított műszerfalra például a TAG Heuer tervezte az egyedi stoppert, az ECCO bőrrel borított kagylóüléseket a Recaro szállította, a hifit pedig a Bose álmodta meg az autóba.

Az együttműködő márkák termékei ebben a formában csak a 968 L’Art számára készültek.

A bejrúti születésű, de Párizsban nevelkedett Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a koncepcióval. Gyermekként sok időt töltött apja autószerelő műhelyében, majd tizenhat éves korától egy francia Porsche-szervizben dolgozott, innen származik a rajongása a sportautómárka iránt.

Rövidesen belefogott álma megvalósításába, hogy saját Porschéje legyen.

Kar saját vállalkozást alapított, és egyedileg átépített autókat adott el szerte a világon, ezzel teremtette meg a lehetőséget, hogy nem egy Porschéje, hanem

egész gyűjteménye legyen, amelynek csúcsa egy Carrera GT.

A cége, a L’Art de L’Automobile értékes youngtimer autókkal kereskedik, és 2017-től divatmárkát is indított ezen a néven.

„A Porsche iránti szeretet világszerte sok embert egyesít, és számunkra is különleges érzés, amikor segíthetünk valakinek, mint Arthur Kar, egy rendkívüli álom megvalósításában.

Remélem, hogy együttműködésünk eredménye sok rajongót inspirál szerte a világon”

– mondta a koncepció kapcsán Robert Ader, a Porsche marketingvezetője.

A 968 L’Art bemutatója alkalmából Arthur Kar divatcikkeket is piacra dobott, a streetwear termékek csak limitált számban rendelhetők a márka online shopjában és egyes országok Porsche-kereskedéseiben.

Az autózás művészete

Nem ez az első kapcsolat az autózás és a művészet közt, a BMW-nél már évtizedek óta születnek alkotások az Art Car sorozatban, aminek egyik példányát nem más, mint Andy Warhol festette ki. A Mercedes pedig nemrég fogott össze egy divatmárkával, hogy újrahasznosított légzsákok anyagából készítsen különleges kollekciót.

porsche | arthur kar | párizsi divathét | porsche 968 | divatmárka

FOLYTASD EZZEL

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

A Peugeot, ami drágább volt, mint egy Jaguar

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram