Az autók és a divat közötti kapcsolatot kívánja megteremteni a párizsi L’Art de L’Automobile divatmárka, amelynek alapítója, Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a Porsche 968-ból épített koncepcióval.
Arthur Kar a művészet és az autózás közötti kapcsolatot keresi azzal a koncepcióval, amit 968 L’Art néven mutatott be a párizsi divathéten. A prototípus egy francia műhelyben készült tizennyolc hónap alatt, és nem véletlenül a Porsche 968-ból építették, hiszen a sportkocsi idén ünnepli a bemutatásának harmincadik évfordulóját.
A teljesen működőképes koncepció a kilencvenes évek retró stílusát viszi át a modern korba.
A Porsche tetejét levágták, és speedster változattá alakították, míg a különleges zöld árnyalatot Arthur Kar és csapata keverte ki. A 968 L’Art másik jellegzetessége a különlegesen világító hátsó lámpa, rajta a KAR felirattal, akárcsak a L’Art napszemüvegeken.
A prototípus építésében több neves márka is részt vett. A teljesen lecsupaszított műszerfalra például a TAG Heuer tervezte az egyedi stoppert, az ECCO bőrrel borított kagylóüléseket a Recaro szállította, a hifit pedig a Bose álmodta meg az autóba.
Az együttműködő márkák termékei ebben a formában csak a 968 L’Art számára készültek.
A bejrúti születésű, de Párizsban nevelkedett Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a koncepcióval. Gyermekként sok időt töltött apja autószerelő műhelyében, majd tizenhat éves korától egy francia Porsche-szervizben dolgozott, innen származik a rajongása a sportautómárka iránt.
Rövidesen belefogott álma megvalósításába, hogy saját Porschéje legyen.
Kar saját vállalkozást alapított, és egyedileg átépített autókat adott el szerte a világon, ezzel teremtette meg a lehetőséget, hogy nem egy Porschéje, hanem
egész gyűjteménye legyen, amelynek csúcsa egy Carrera GT.
A cége, a L’Art de L’Automobile értékes youngtimer autókkal kereskedik, és 2017-től divatmárkát is indított ezen a néven.
„A Porsche iránti szeretet világszerte sok embert egyesít, és számunkra is különleges érzés, amikor segíthetünk valakinek, mint Arthur Kar, egy rendkívüli álom megvalósításában.
Remélem, hogy együttműködésünk eredménye sok rajongót inspirál szerte a világon”
– mondta a koncepció kapcsán Robert Ader, a Porsche marketingvezetője.
A 968 L’Art bemutatója alkalmából Arthur Kar divatcikkeket is piacra dobott, a streetwear termékek csak limitált számban rendelhetők a márka online shopjában és egyes országok Porsche-kereskedéseiben.
Az autózás művészete
Nem ez az első kapcsolat az autózás és a művészet közt, a BMW-nél már évtizedek óta születnek alkotások az Art Car sorozatban, aminek egyik példányát nem más, mint Andy Warhol festette ki. A Mercedes pedig nemrég fogott össze egy divatmárkával, hogy újrahasznosított légzsákok anyagából készítsen különleges kollekciót.
porsche | divatmárka | párizsi divathét | nagy sztori | l'art de l'automobile | arthur kar
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!