Az autók és a divat közötti kapcsolatot kívánja megteremteni a párizsi L’Art de L’Automobile divatmárka, amelynek alapítója, Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a Porsche 968-ból épített koncepcióval.
Arthur Kar a művészet és az autózás közötti kapcsolatot keresi azzal a koncepcióval, amit 968 L’Art néven mutatott be a párizsi divathéten. A prototípus egy francia műhelyben készült tizennyolc hónap alatt, és nem véletlenül a Porsche 968-ból építették, hiszen a sportkocsi idén ünnepli a bemutatásának harmincadik évfordulóját.
A teljesen működőképes koncepció a kilencvenes évek retró stílusát viszi át a modern korba.
A Porsche tetejét levágták, és speedster változattá alakították, míg a különleges zöld árnyalatot Arthur Kar és csapata keverte ki. A 968 L’Art másik jellegzetessége a különlegesen világító hátsó lámpa, rajta a KAR felirattal, akárcsak a L’Art napszemüvegeken.
A prototípus építésében több neves márka is részt vett. A teljesen lecsupaszított műszerfalra például a TAG Heuer tervezte az egyedi stoppert, az ECCO bőrrel borított kagylóüléseket a Recaro szállította, a hifit pedig a Bose álmodta meg az autóba.
Az együttműködő márkák termékei ebben a formában csak a 968 L’Art számára készültek.
A bejrúti születésű, de Párizsban nevelkedett Arthur Kar nagy álmát váltotta valóra a koncepcióval. Gyermekként sok időt töltött apja autószerelő műhelyében, majd tizenhat éves korától egy francia Porsche-szervizben dolgozott, innen származik a rajongása a sportautómárka iránt.
Rövidesen belefogott álma megvalósításába, hogy saját Porschéje legyen.
Kar saját vállalkozást alapított, és egyedileg átépített autókat adott el szerte a világon, ezzel teremtette meg a lehetőséget, hogy nem egy Porschéje, hanem
egész gyűjteménye legyen, amelynek csúcsa egy Carrera GT.
A cége, a L’Art de L’Automobile értékes youngtimer autókkal kereskedik, és 2017-től divatmárkát is indított ezen a néven.
„A Porsche iránti szeretet világszerte sok embert egyesít, és számunkra is különleges érzés, amikor segíthetünk valakinek, mint Arthur Kar, egy rendkívüli álom megvalósításában.
Remélem, hogy együttműködésünk eredménye sok rajongót inspirál szerte a világon”
– mondta a koncepció kapcsán Robert Ader, a Porsche marketingvezetője.
A 968 L’Art bemutatója alkalmából Arthur Kar divatcikkeket is piacra dobott, a streetwear termékek csak limitált számban rendelhetők a márka online shopjában és egyes országok Porsche-kereskedéseiben.

Az autózás művészete
Nem ez az első kapcsolat az autózás és a művészet közt, a BMW-nél már évtizedek óta születnek alkotások az Art Car sorozatban, aminek egyik példányát nem más, mint Andy Warhol festette ki. A Mercedes pedig nemrég fogott össze egy divatmárkával, hogy újrahasznosított légzsákok anyagából készítsen különleges kollekciót.
nagy sztori | porsche | l'art de l'automobile | arthur kar | porsche 968 | divatmárka
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!