Rejtélyes minibirodalomra bukkant egy magyar férfi

A közelmúltban Izlandon járt Tóth Gergely fotográfus, ennek pedig nagyon örülhetnek a varázslatos sziget és a megkapó képek rajongói. Mi mindkét halmazba beletartozunk, úgyhogy megkértük Gergelyt, meséljen kicsit egyik legemlékezetesebb kalandjáról.

„Egész napos felföldi menet végén, naplemente előtt eljutottunk egy folyóátkelésig, ami végül megállított minket – kezdi mindjárt eseménydús beszámolóját a fotós. – Szerettem volna ezen keresztül haladni tovább a Maelifell vulkánhoz, viszont a közelben volt egy másik hely is, amire kiemelten kíváncsi voltam. Választani kellett, hogy merre tovább.”

„Felkészülten vágtunk neki a túrának, mert még gumiruhánk is volt a vízmélység-ellenőrzés miatt – éljenek a pecás haverok! –, de így is hezitáltunk: áradtak a folyók, és nagyon iszaposnak tűnt a meder is. Bevált izlandi alapszabály, ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor inkább ne csináld, mert vagy kárt okozol a természetben, vagy sokba fog kerülni az autómentés egy folyóból a semmi közepén. Továbbá sok össze-vissza futó keréknyomot is láttunk a parton, Izlandon pedig főbűn az off-road driving – nem közlekedhetsz akárhol a felföldön sem a növényzet védelme miatt, mindig az úton vagy a nyomvonalon kell maradni.”

„A Maelifell vulkánt képeken nagyjából minden szögből láttam már, így a nap utolsó lehetőségeként a teljes ismeretlen felé vettük inkább az irányt. Utólag kijelenthető, hogy ennél jobb döntés nem is születhetett volna, egy igazi rejtett csodát, egy neonzöld oázist találtunk fantasztikus naplementével kísérve. A nap koronája a kráter aljában elfogyasztott töltött káposzta volt, fokozva a helyszín alapján már eleve teljesen szürreális hatást” – mondja Gergely, aki amúgy az elmúlt tizenhárom évben kereskedelmi DVD/Blu-ray/Blu-ray 3D-authoringgal foglalkozott.

Az authoring a filmek fizikai kiadásának teljes körű feldolgozását, utómunkáját és tartalomfejlesztését jelenti. A teljesség igénye nélkül dolgozott Tarr Béla-filmeken, a Blade Runner 2049 (3D), az Aljas Nyolcas, a Kaliforniai Álom, a Liza, a rókatündér, és a Dargay Attila-gyűjtemény hazai kiadásain.

Emellett egy ideje szabadúszóként fotózással, cinematográfiával és 360 fokos vizuális megjelenítéssel is foglalkozik, amint az nemrég életre hívott weblapjáról is kiderült.

Kell némi őrület ahhoz, hogy végigvezess a világ legveszélyesebb autóútján

A 4700 méteren haladó magashegyi út két rekordot tart: ott található a világ legmagasabban fekvő határátkelőhelye, és a föld legmagasabban jegyzett, aszfaltozott nemzetközi útja.