Impresszív számokkal érkezett a társaság első féléves pénzügyi jelentése.
A légitársaság 1,37 milliárd eurós profitról számolt be, amivel megdöntötte 2017-ben felállított 1,29 milliárd eurós rekordját, és az előző év azonos időszakához képest is hatalmas ugrást ért el mind a bevételek terén, mind az utasok számában.
Szeptember 30-ig 95,1 millió utast szállítottak, ami 143 százalékkal több, mint a tavalyi év ugyanezen hónapjaiban jegyet vásárolt 39,1 millió utazó. A kihasználtság is nőtt idén, méghozzá 94 százalékra, ami 15 százalékponttal haladja meg a tavalyi 79 százalékot.
A teljes bevétel 2022 szeptemberéig 6,62 milliárd euró volt, ami a 2021-es 2,15 milliárd euróhoz képest nem kevesebb, mint 207 százalékos növekedést jelent.
Mint a társaság vezérigazgatója, Michael O'Leary a sikerről elmondta, a munkaerőt ideiglenes bércsökkentésekkel sikerült megtartani, amiről megállapodtak a szakszervezetekkel, és 2022-től 2025-ig tervezik fokozatosan helyreállítani a fizetéseket. Emellett úgy véli, a légitársaság üzleti modellje is védelmet jelent a válságban. Hozzátette, hogy az elmúlt hónapokban erősen túlzóak voltak a recesszió és a növekvő infláció Ryanairre gyakorolt hatásai miatt aggódó várakozások.
"Mint az Európa legalacsonyabb árait produkáló cég, a recesszió idején erőteljes növekedésre számítunk, mivel a fogyasztók nem mondanak le a repülésről, inkább jobban figyelnek az árakra.
A Ryanair abban reménykedik, hogy képes lesz minimalizálni a téli veszteségeket, így a március 31-ig tartó üzleti évre 1-1,2 milliárd eurós adózott nyereséget érjen el. "A járvány után jelentősen visszaesett a rövid távú járatok kapacitása, amelynek nagy része középtávon sem fog helyreállni. Sok uniós versenytársunk akár húsz százalékkal is csökkentette a téli kapacitásait, míg a Ryanair tíz százalékkal több ülőhelyet kínál majd, mint a Covid előtt" – mondta a vezérigazgató.
Nemrég a Wizz Air is beszámolt az elmúlt időszakáról, és az is kiderült, hogyan készül a télre.
(Forrás: Simple Flying, képek: Getty Images)
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!