Egy etikett-szakértő szerint ezekre kell odafigyelni, ha nem akarsz közéjük tartozni és rossz szállodai vendég lenni.
Ha létezik olyan pillanat, amikor az ember ténylegesen megmutatja az igazi arcát, az utazás közben lehet. Egy új hely felfedezése – bár szórakoztató és izgalmas – egyben katalizátora is a rossz viselkedésnek.
A jó modor alkalmazásának az egész útra érvényes kellene lennie, a repülőtéri biztonsági ellenőrzéstől kezdve a szállodai szoba elfoglalásáig.
Hogy pontosan kik tartoznak a problémás vendégek kategóriájába, azt a The Plazaból ismert Myka Meier etikett-szakértő segít megfejteni.
A névtelen
Nem meglepő módon a bunkóság vagy a tiszteletlenség az egyik legnagyobb hiba, amit egy szállodai vendég elkövethet. Igen, lehet, hogy éppen nyaral, de ez nem jelenti azt, hogy a kedvességet otthon kelljen hagynia. – A vendéglátás kemény iparág, és egy szolgáltatás-orientált munkakörben teljesíteni nagyon nehéz. Ezek az emberek általában éjszakánként és hétvégén is hosszú órákat dolgoznak. A felszolgálótól kezdve a szállodaigazgatóig nagyon fontos, hogy mindenkivel kedvesek és tisztelettudóak legyünk – magyarázza Meier.
Mindez szavakra és tettekre egyaránt vonatkozik. Az olyan alapvető dolgokat, mint a „kérem” és a „köszönöm”, nagyra értékelik, miközben a csettintést, a tapsot, vagy az agresszívabb integetést rosszallóan fogadják.
Ezt a hozzáállást nemcsak a személyzettel, hanem a többi vendéggel kapcsolatban is illik megtartani, azaz például ne foglaljuk el a nem használt napozóágyakat és mondjuk ne lassítsuk a bejelentkezést és a kijelentkezést.
A türelmetlen
Talán a legegyszerűbb követendő szabály, hogy „légy türelmes a portással vagy a személyzettel”.
Lehet, hogy éppen sietsz, de a csípős viselkedés nem segít abban, hogy bárhová is hamarabb eljuss, vagy valamit gyorsabban elvégezz.
– Néha az emberek azt hiszik, hogy a portásnak varázspálcája van, pedig tudniuk kellene, hogy minél kedvesebbek és udvariasabbak a személyzettel, annál szívesebben segítenek neki – mondja Meier.
A hálátlan
Ha olyan országba utazol, ahol szokás borravalót adni, gondoskodj arról, hogy a szállodába érkezés előtt legyen nálad készpénz. A borravaló a nagyszerű szolgáltatásért érzett hála jele. – Minél tovább maradsz, annál többet kell adnod – mondja. – A tartózkodás végén egyszeri borravalót adni is teljesen rendben van.
A rendetlen
A szoba szörnyű állapotban hagyása távozáskor Meier szerint a leggyorsabb módja annak, hogy felbosszantsuk a szállodában dolgozókat. – Kijelentkezés előtt tegyél egy kis rendet – véli.
Ha szobaszervizt rendeltél, ne hagyd a folyosón a tálcát (hacsak a szálloda másképp nem szólt), mert Meier szerint ez rendetlen és kellemetlen lehet a többi vendég számára, valamint botlásveszélyes is. Ehelyett tájékoztasd a szobaszervizt, hogy végeztél és elvihetik a tálcát.
Az alulöltözött
Megvan a helye és az ideje a köntös vagy a fürdőruha viselésének. Egy szálloda hallja nincs rajta egyik listán sem. A közös helyiségekben, például egy szép szálloda előcsarnokában vagy éttermében alulöltözve sétálgatni komoly hiba és illetlenség.
Ha úszni készülsz vagy a wellnessbe tartasz, vigyél magaddal egy könnyedebb ruhát vagy egy szellős, gombos felsőt, amit könnyen felvehetsz, mielőtt a közös helyiségekbe mész – tanácsolja Meier.
A hangos
Van egy másik különleges vendégtípus, aki anélkül okoz zavart, hogy azt észrevenné. Arról a vendégről van szó, aki „nem veszi figyelembe a szobájából, az erkélyéről vagy közös helyiségből tapasztalható, általa okozott zajt”.
Használj fejhallgatót, mert a többi vendég és a szállodában dolgozók is nagyra értékelik majd.
Az enyveskezű
Ne vedd el azt, ami nem a tiéd. – Én nem sűrűn tapasztalom, de gyakran hallom a szállodai ügyfeleimtől, hogy az emberek ellopnak olyan dolgokat, mint például a fürdőköpeny, a dekoráció, vagy akár a só- és borsszóró – mondja Meier. Vélhetően nem lopnál el semmit, ha egy barátod vagy családtagod otthonában szállnál meg, úgyhogy ne tedd ezt egy szállodában sem.
Mielőtt szállodai szobát foglalsz, ezt a három kérdést kötelező feltenned, itt pedig több utazási praktikát is találsz légiutas-kísérőktől, pilótáktól és ingázóktól.
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images)
szokások | vendég | legrosszabb | idegesítő | etikettIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
Környezetvédők zártak le egy teljes autópályát: az aktivisták tüntetése az egész utat blokkolta Hollandiában

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!