Itthon is lenne kereslet arra, amit a spanyolok bevezettek

Spanyolország kiterjeszti a közlekedés ingyenességét.

Tavaly díjmentessé tették a vonatozást, most pedig a távolsági buszokon is elkezdték eltörölni a jegyeket. Tavaly szeptember óta összesen 42 buszútvonalon  már ötven  százalékos kedvezménnyel lehetett utazni, február 1-től azonban egyáltalán nem kell fizetni a Madrid és Barcelona közötti, 262 kilométeres buszúton, a kör pedig várhatóan a többi hosszú és középtávú úttal bővül majd.

Szintén tavaly szeptember óta ingyenesen lehet közlekedni majdnem minden vasútvonalon,

az Avant nagysebességű vonatokra pedig félárú kedvezmény érvényes, ha egy megadott zónán belül legalább tizenhat utat tesz meg az ember. Az ingyenes bérlet igénylésekor meg kell nevezni egy célállomást, amelyre az utazók rendszeresen közlekednek, emellett letétet kell fizetni, ami a városi vonalakra tíz, a középtávú útvonalakra pedig húsz euró. Az igénylő ezután egy QR-kódot kap jegyként, a letétet pedig az év végén kapja vissza, ha megtette a legalább tizenhat utat az adott zónán belül.

Raquel Sánchez Jiménez spanyol közlekedési miniszter becslései szerint egy négytagú család 2023-ban Madridban 1800 eurót (mintegy 716 ezer forintot), Barcelonában 2200 eurót (körülbelül 875 ezer forintot), Valenciában több mint 3000 eurót (egymillió 193 ezer forintot) takaríthat meg az ingyenes bérlet kiváltásával.

Már egy Barcelona és Sitges közötti, rövid útvonalon is havi nagyjából 240 eurót (95 ezer forintot) megspórolhat egy ingázó.

Kezdetben előfordult, hogy sokan lefoglalták a helyet, de végül nem szálltak fel a vonatra, most már viszont pénzbírság jár azért, ha valaki 24 órán belül nem mondja vissza a helyfoglalást, három ilyen eset után pedig visszavonják a bérletét is.

Szintén féláron lehet metrójegyet venni Barcelonában és Madridban, ugyanakkor mindezek a kedvezmények a kutatások szerint egyelőre nem csökkentették jelentősen az autóforgalmat: egy hat héttel a rendszer bevezetése után lefolytatott felmérés szerint a barcelonai agglomerációban mindössze 0,4 százalékkal csökkent az autóközlekedés volumene.

A jegyárreform mellett a vasúthálózatok is fejlődnek, így Dél-Spanyolország már csupán három óra alatt elérhető Madridból vonattal. Ráadásul nemcsak a földi, hanem a légi közlekedésben is pozitív változásokat láthatunk.

(Forrás: Turizmus.com, képek: Getty Images)

 

tömegközlekedés | busz | ingyenes | spanyolország

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom