Száztizenöt éves hagyománynak szakad vége.
A több mint száz országban értékesített Tobleronét nem lehet többé svájci csokoládénak nevezni, mert a márka amerikai tulajdonosa, a Mondelez kiköltözteti a gyártás egy részét Svájcból.
A mézzel és mandulás nugáttal készülő, háromszög alakú édesség ezután Pozsonyban készül majd, és ezzel együtt a Matterhorn-hegyet is le kell venni a csomagolásról, a "svájci" jelzőt pedig arra kell cserélni a feliratban, hogy "Svájcban született".
Mindezt egy 2017-ben, a svájci termékek védelmében elfogadott törvény diktálja, amelynek értelmében a nemzeti szimbólumok és a svájci kereszt sem szerepelhet azokon a termékeken, amelyek nem felelnek meg a „svájciság” kritériumainak.
Az előírás szerint a „svájci gyártású” élelmiszereket 80 százalékban Svájcban kell előállítani, a tej és tejtermékek esetében pedig teljes egészében. A feldolgozási folyamatok alapvető részeit szintén az országban kell végezni, kivéve a Svájcból nem beszerezhető alapanyagok, például a kakaó esetében.
A csoki így aztán új betűtípust és logót kap, amelyen rajta lesz Theodor Tobler csokoládékészítő aláírása, aki 1908-ban unokatestvérével, Emil Baumannal együtt találta ki a legendás nassolnivalót.
Aki imádja a csokoládét és már tervezgeti a nyári álomutazását, annak nem kell tovább úti célt keresgélnie.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images)
toblerone | Svájc | csoki | matterhorn
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!