Bár világszínten Szlovénia még mindig viszonylag ismeretlennek számít, egy vezető adat- és elemző vállalat előrejelzéséből kiderül, hogy rendelkezik azokkal a kulcsfontosságú tulajdonságokkal, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a járvány utáni trendi európai úti céllá váljon.
A GlobalData szerint 2019-ben a szomszédainkhoz érkező külföldiek száma elérte a 4,7 milliót, amivel a bűbájos Szlovénia nem fért be a 25 leglátogatottabb európai ország közé. A 2010 és 2019 közötti adatokhoz képest ellenben jelentős növekedést mutatott a beutazók száma, tehát egyértelműnek tűnik, hogy lassan kezd híre menni.
A nemzetközi turisták jelentős része viszont általában olyan országokból érkezik, amelyek földrajzilag is szorosan kapcsolódnak Szlovéniához: 2019-ben a beutazók mintegy fele Ausztriából, Olaszországból, Magyarországról vagy Horvátországból kereste fel a lehetetlen színű tavakkal és szépséges hegyekkel teli helyet.
Mindebből arra lehet következtetni, hogy Szlovénia számára óriási potenciál rejlik abban, hogy távolabbi, még kihasználatlan forráspiacokat is megcsapoljon.
Ralph Hollister, a GlobalData utazási és turisztikai elemzője kiemelte, hogy Szlovénia terméke tökéletesen passzol a feltörekvő utazási trendekbe, ami a turizmus járvány utáni gyors fellendülését eredményezheti.
2016-ban Szlovénia a National Geographic World Legacy Awards-on a világ legfenntarthatóbb országa lett, ugyanebben az évben Ljubljana elnyerte az Európai Bizottságtól az "Európa Zöld Fővárosa" címet. A GlobalData szerint globálisan a fogyasztók negyvenkét százalékát pedig ma már gyakran vagy mindig befolyásolja az, hogy egy-egy termék vagy szolgáltatás mennyire környezetbarát, ami arra utal, hogy a pandémia után Szlovénia a felelős utazók elsődleges úti céljává válhat.
Emellett Szlovénia területének több mint egyharmada a fokozottan védett területek közé tartozik, az ország pedig összesen tízezer kilométernyi kijelölt túraútvonalat kínál. A világjárvány miatt sokan továbbra is a sűrűn lakott területektől távol eső, szabadlevegős helyeket célozzák meg, ha nyaralni, pihenni indulnak,
ez a tendencia Szlovéniának is kedvez, mert rengetegen gondolják úgy, hogy az ország még mindig a mainstreamen kívül esik és a turizmus még nem tarolta le.
Talán furcsán hangzik, de az online térben eltöltött több idő szintén növelheti Szlovénia ismertségét. A GlobalData szerint a globális fogyasztók harminchét százaléka a pandémia okán jóval többet tartózkodott a virtuális térben, ami azt eredményezte, hogy sokat keresgéltek a következő nyaralási célpont után. Ha pedig az utazók több időt fordítanak az útitervek összeállítására, nagyobb a valószínűsége annak, hogy a mélyebb kutatás miatt hiánypótló vagy kevéssé ismert úti célt választanak.
Bár Szlovéniának még hosszú utat kell megtennie ahhoz, hogy felvegye a versenyt olyan riválisokkal, mint Spanyolország és Franciaország, az azonban egyértelmű, hogy ország kínálata mindenben megfelel a feltörekvő utazói igényeknek.
Minden, amiért imádjuk
A területe akkora, mint a Dunántúl fele, de vannak drámai hegyvonulatai, van mediterrán kisvárosokkal és homokos strandokkal teli tengerpartja, valamint urbánus kalandokat ígérő nagyvárosai. Szlovénia ráadásul közel van, autóval is könnyen megközelíthető, ami posztpandemikus világunkban nem elhanyagolható tényező. A legfontosabb azonban, hogy Szlovénia minden utazónak sokat ígér, és ezeket az ígéreteit rendre be is tartja. Remélhetőleg ezeket az ígéreteket hamarosan számon kérhetjük, hiszen mostanság nem igazán ajánlatos útra kelni, de tervezni, álmodozni nyugodtan lehet. Szlovéniával kapcsolatban pedig bőven van mit.
(Forrás: Traveldailynews, fotók: Pixabay)
turizmus | pandémia | trendi | szlovénia | után | úti cél
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!