Ha úgy érzed, hogy szinte minden héten belefutsz egy új tequila márkába, akkor nem állsz messze az igazságtól. De jó oka van annak, hogy a hírességek, a vállalkozók és az üzletemberek öntik bele a pénzt.
Egyre több ismert ember dönt úgy, hogy különleges, prémium kategóriás alkoholok gyártásába kezd. George Clooney például 2018-ban a világ legjobban fizetett színésze lett anélkül, hogy egyetlen filmben is szerepelt volna, köszönhetően a Casamigos milliárdos eladásának. Azóta más nagy nevek is felszálltak a tequilavonatra, így például a Szikla és Kendall Jenner is. Eva Longoria szintén új tequilamárkával jelent meg a piacon: a Casa Del Sol-t “ultra prémium szeszesital-márkának” nevezik, mivel a legkiválóbb, kézzel válogatott százszázalékos Blue Weber agavéból készül.
Az Allied Market Research legfrissebb adatai szerint a tequila globális értékesítése a következő évtizedben exponenciálisan növekedni fog, méghozzá a 2021-ben regisztrált közel 13 milliárd dollárról 2031-re több mint 24 milliárdra. Ez 6,6 százalékos összetett éves növekedési rátának felel meg.
Nem meglepő módon várhatóan Észak-Amerika lesz a legnagyobb piac; bárki, aki járt már ott bárban, italboltban vagy klubban, tisztában lehet vele, hogy a tequila mennyire népszerű arrafelé.
Konkrétan annyira, hogy a tequila eladásai jövőre megelőzik az amerikai whiskeyét.
Bár számos új márka debütál a piacon, a nagy cégek továbbra is a jól bevált márkákkal, köztük a Brown-Formannel (Herradura), a Diageóval (Casamigos), a Beam Suntory-val (Hornitos), a Constellation-nel (Casa Noble), a Bacardival (Patron) és a Becle-lel (Jose Cuervo) kollaborálnak.
A fogyasztók még mindig a nagy márkákat veszik, ha tequilázni szeretnének, a legkelendőbbek tízes listája így fest:
- Casamigos
- Don Julio
- Clase Azul
- Espolòn
- Patrón
- Jose Cuervo
- 1800 Tequila
- Teremana
- Hornitos
- Casa Dragones
A Teremana relatíve újoncnak számít az élzemőnyben, de mivel nem más áll mögötte, mint Dwayne The Rock Johnson, az előretörés érthető. Az egykori pankrátorból lett színész új vizekre evezett azzal, hogy beszállt az alkoholpiacra, ráadásul minden rekordot meg is dönt a tequilájával.
Az adatokból mindenesetre levonható a tanulság, hogy mind a rajongóknak, mind az alkalmi iszogatóknak több mint elég tequilájuk lesz a következő évtizedben. És vélhetően azon túl is.
Az elmúlt évtizedben a mezcal népszerűsége szülőföldjén, Mexikón kívül is megnőtt, azonban arról, hogy tulajdonképpen mi is ez az alkoholos ital, ami véget vetett a tequila egyeduralkodásának, keveset tudtunk. Eddig.
(Forrás: RobbReport, fotók: Unsplash)
tequila | amerika | eladás | rekord
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!