Így néz ki most az űrből az épülő szaúdi gigapolisz

Nemrég írtunk arról, hogy elkezdték építeni a közel-keleti vonalvárost, a 170 kilométer hosszú és mintegy fél kilométer magasra nyúló, de mindössze 200 méter széles Line-t. Most pedig műholdfelvételeket is láthatunk a munkálatokról.

Ez pedig a Soar Earth nevű ausztrál cégnek köszönhető, amelynek feltűnt, hogy a neten nem találhatók nagy felbontású műholdképek a területről, ezért a saját kezébe vette az irányítást, és egy kínai valamint egy szingapúri céget kért meg, hogy fotózza le az építkezéseket alacsony, Föld körüli pályáról.

A területről készült műholdas felvételeken nem láthatók az újabb építmények

A felvételeken 425 munkagépet számoltak össze magán a Line-on, és több mint 650 járművet a több mint öt négyzetkilométeres táborban, amelyet munkásoknak építettek. A bázison úszómedence, futballpálya és krikettpálya is van, valamint saját napelemes farmmal rendelkezik.

A tábor a kék pontokkal jelölt építőipari járművek között helyezkedik el, a zölddel árnyékolt tárgyak pedig a napelemek. A sárgával kiemelt terület a Line, a piros pontok rajta a markológépek, amelyek a földet a lila területekre mozgatják.

A Soar Earth által készített elemzés szerint már 26 millió köbméter földet ástak ki, aminek térfogata hetvennyolcszorosa a világ legmagasabb épületének, a Burdzs Kalifának.

A város tervezett 170 kilométeres hosszának egyelőre körülbelül a felén, és a teljes területének a negyedén folynak építkezések, a képen látható szakasz szélessége nagyjából hetven és százötven méter között van. Az árnyékokból arra lehet következtetni, hogy mintegy húsz méter mélyre ástak le (Egy ötszáz méter magas épület alapozásához általában legalább hatvan méter mélyre le kell ásni).

Egy közelebbi kép a táborról

A város építését hatalmas viták övezik egyrészt az emberi jogi visszaélések, amelyek az ott élő törzs kilakoltatása során felvetődtek, másrészt a környezetvédelmi aggályok miatt.

Mint Amir Farhand, a Soar Earth vezérigazgatója és alapítója megjegyzi: „A projekt minden részében hatalmas terraformálás folyik, és van, ami örökre megváltoztatja a környezetet. A kérdés az, hogy nem vágták-e túl nagy fába a fejszét."

A Line-t is magában foglaló Neom projekt keretében többek között egy síközpont is épül a sivatagba, emellett a rijádi repteret is kibővítik.

(Forrás és képek: MIT Technology Review)

műhold | képek | szaud-arábia | The Line | építkezés

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom