A tíz legszebb olasz város, ami távol esik a turistacsapdáktól

Róma, Velence és az Amalfi-part – ezek Olaszország leglátogatottabb úti céljai, itt az ideje viszont annak, hogy felfedezzük Itália további varázslatos városait is.

Ha Olaszországba látogatunk, szeretnénk megélni az ország romantikáját, magunkba akarjuk szippantani varázslatos hangulatát, ez azonban nehéz, ha közben a turisták tömegével vagyunk körülvéve. Érdemes kisebb olasz városokat is felkeresnünk,

Toszkánától Szicíliáig megtaláltuk a tíz legszebbet, amit érdemes feltűznünk a térképünkre.

Tremezzo, Lombardia

A Comói-tó nyugati partján található Tremezzo egy kis település, mindössze ezerháromszáz lakossal,

hegyekre néző panorámával, csillogó tóval.

A Grand Hotel Tremezzo már önmagában megéri, hogy a varázslatos kis város felé tegyünk egy kitérőt, hiszen a lenyűgöző ötcsillagos szálláshely a The Grand Budapest Hotel című filmre emlékeztethet.

Monteleone d'Orvieto, Umbria

A Toszkána és Umbria határán található falu éke a Monteleone d'Orvieto Torrone torony, ahonnan fantasztikus kilátás nyílik a régió lélegzetelállító tájaira. Monteleone d'Orvietóban könnyen érezhetjük azt, mintha a mennyországba kerültünk volna, ezt pedig csak fokozza majd, amikor először

belekóstolunk az autentikus olasz fogásokba és megismerkedünk a város varázslatos történelmével.

Borghetto, Veneto

Hidak, szélmalmok és 14. századi romok teszik a Veneto állambeli Borghettót tökéletes úti céllá.

Erre járva kihagyhatatlan, hogy tortellinit együnk,

hiszen nem spórolnak a helyi éttermekben sem a tésztaétel adagjával, sem a töltelék mennyiségével. Ha pedig csak egy igazán rövid látogatásra van időnk, keljünk át a történelmi Visconti hídon, amely a Mincio folyón ível keresztül!

Porto Ercole, Toszkána

Porto Ercole, a Herculesről elnevezett halászfalu Toszkána déli részén található.

Tiszta vize, csodálatos építészete, gazdag történelmi öröksége miatt megér egy egész napos kitérőt.

Matera, Basilicata

A dél-olaszországi Basilicata régióban fekvő, hegyek ölelésében található

Matera város központjában barlanglakások sorakoznak,

melyeket szállodákká alakítanak át a látogatók számára, de butikhotelek, múzeumok és templomok is várják a utazókat.

Acireale, Szicília

A Szicília keleti partján található Acireale romantikus sziklás partjaival, csillogó kék vizével és barokk templomokkal hódít. A város vizeit vulkanikus kőzet szegélyezi,

a helyi trattoriákban pedig mesésen készítik a friss tenger gyümölcseit.

Bassano, Lazio

A Bassanóba tett séta éppen olyan, mintha a múltba lépkednénk vissza egy különleges időutazás során.

Feltétlenül érdemes felkeresni a város amfiteátrumát, óratornyát és erősen ajánlott végigjárni mind a hat csodálatos templomát.

Tropea, Calabria

Az Olaszország legszebb falujának járó címmel büszkélkedő Tropeát a Földközi-tenger gyöngyszemeként emlegetik. A fantasztikus tengerpartja mellett

mesés kilátás nyílik onnan a sziklás dombtetőn elhelyezkedő Santa Maria dell’ Isola kolostorra,

ami önmagában is kuriózumnak számít.

Bard, Valle d’Aosta

Meseszerű hangulat járja körbe Bard városát, amiben erősen közrejátszik az a 11. századi erődítmény, ami köré a település épült. Az Olaszország északnyugati részén található faluban csupán százhamincnégyen laknak, ennek ellenére számos programlehetőség várja az oda tévedő turistákat.

Tökéltes úti cél túrázásra, golfozásra, lovaglásra vagy éppen vásárlásra.

Tivoli, Lazio

A Rómától mindössze egy órányira található Tivoli macskaköves utcái és varázslatos kávézói a béke szigetévé teszik az utazók számára.

Tivoli ráadásul nem egy, hanem két UNESCO világörökségi helyszínnek is otthont ad,

köztük Hadrianus villájának ókori romjainak és a gyönyörű, 16. századi Villa d'Este-nek. A városban mindezek mellett világszínvonalú éttermek sorakoznak, látványos vízesései pedig mindenkit elvarázsolnak.

(Forrás: The Travel, fotók: Getty)