Törökország célja, hogy a közeljövőben a világ harmadik legnépszerűbb turisztikai célpontja legyen, a turista szezon egész évben tartson, ne csak a tengerpartot, hanem az egész országot ismerjék meg a látogatók, akik között emelkedjen a tehetősebb utazók aránya.
A Török Turisztikai Promóciós és Fejlesztési Ügynökség közleménye szerint 2023-ban tíz százalékkal 56,7 millióra nőtt a Törökországba látogatók száma, ezen belül a magyar turistáké jóval nagyobb arányban, 165842-ról 222327-re emelkedett. Miközben a látogatók száma tíz százalékkal nőtt tavaly, a turisztikai bevétel tizenhét százalékkal 54,3 milliárd dollárra emelkedett, ami jelzi az elmozdulást a tehetősebb turisták felé.
Törökország mára már nem csak a családi nyaralások népszerű célpontja, hanem a közelmúltban a nagyszámú beruházásnak és a stratégiaváltásoknak köszönhetően a magas minőséget és kulturális kikapcsolódásokat kereső utazók számára is kedvelt célpont lett.
Mehmet Nuri Ersoy kulturális és idegenforgalmi miniszter tervei között szerepel, hogy a turisztikai szezont tizenkét hónapra, azaz egész évre kiterjessze Törökország, és bővüljön a turistákat vonzó területek száma is.
"Törökország márvány-tengeri és a mediterrán régiói termelik az ország turisztikai bevételeinek nyolcvan százalékát. Az égei-tengeri régió körülbelül tíz százalékot tesz ki, míg a fennmaradó tíz százalékon a fekete-tengeri régió és Anatólia más részei osztoznak. Az egyik legfontosabb célkitűzés, hogy az égei-tengeri partvidék is vonzó legyen a turisták számára.
Mivel a tehetősebb réteg nagy hangsúlyt fektet a környezettudatosságra és a fenntarthatóságra, ezért a minisztérium szorgalmazza, hogy a turisztikai létesítmények fenntarthatósági tanúsítványokat kapjanak. A mintegy 21 ezer törökországi szálloda közül több mint 16 ezer már megszerezte a tanúsítványt. A különféle sportversenyek és fesztiválok szervezését is segíti a minisztérium.
Óriási előrelépésnek nevezi, hogy nőtt az UNESCO világörökségi listáján szereplő helyszínek száma Törökországban, és felkerült Ankara valamint Gordion ókori városa.
Nem csoda, hogy annyian kezdik felfedezni Törökországot, mert itt a luxust is megfizethető áron kapjuk, Isztambul pedig az idei év egyik legtrendibb városa lesz.
(Forrás: MTI, képek: Getty Images)
turizmus | törökország | utazás
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!