Tizenhárom ország huszonkilenc városa versenyzett a címért, a két győztes pedig mediterrán és meseszép!
A ciprusi Páfosz és a spanyolországi Sevilla viselheti a Turizmus Európai Fővárosa címet 2023-ban, a szlovéniai Kranj pedig a jövő év Kiváló Európai Úti Cél címét nyerte el, tudatta az Európai Bizottság illetékes irodája csütörtökön.
A tájékoztatás szerint az idei pályázaton tizenhárom ország huszonkilenc városa a Turizmus Európai Fővárosa címért, a Kiváló Európai Úti Cél cím elnyerésére pedig húsz város pályázott.
A European Capital of Smart Tourism nevet viselő turisztikai kezdeményezés célja, hogy támogassa a fenntartható és innovatív turisztikai fejlesztéseket, és minél szélesebb körben ismertesse meg az intelligens turizmus nyújtotta előnyöket.
A cím elnyeréséhez erős európai dimenziójú, egyedi turisztikai programot kell létrehoznia a pályázó városoknak. A kezdeményezés az európai városok mint idegenforgalmi célpontok kiemelkedő eredményeit négy kategóriában ismeri el: fenntarthatóság, hozzáférhetőség, digitalizáció, valamint kulturális örökség és kreativitás.
A díjat az Európai Bizottság 2018-ban hozta létre. Első alkalommal, 2019-ben a finnországi Helsinki és a franciaországi Lyon, 2020-ban a svédországi Göteborg és a spanyolországi Málaga, 2022-ben pedig a franciaországi Bordeaux és a spanyolországi Valencia viselhette a címet.
A Kiváló Európai Úti Célok (European Destinations of Excellence, EDEN) az Európai Bizottság 2006-ban indított turisztikai programja, és ezzel összefüggő pályázata, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet egyes európai látványosságokra. A kiválasztott pályázóknak az EU megjelenési lehetőséget, promóciós támogatást nyújt, illetve marketingeszközöket biztosít, például média- és online kampányokat, audiovizuális anyagokat, brosúrákat, tájékoztató füzetek létrehozását, turisztikai rendezvényeken való részvételt.
A Kiváló Európai Úti Célok címet Magyarországon 2007-ben az Őrség (a legjobban fejlődő vidéki úti cél), 2008-ban a Hortobágy (a legjobb élő hagyományokat őrző úti cél), 2009-ben az Írottkő Natúrpark (a legjobb ökoturisztikai úti cél), 2010-ban a Tisza-tó (a legjobb természetes vizű úti cél), 2011-ben a Mecsek (a legjobb ipari értéket őrző és megújító úti cél), 2013-ban Kaposvár és a Zselic (a legjobb akadálymentes úti cél), 2015-ben a Mecsek Zöldút (Magyarország legízletesebb úti célja), 2017-ben pedig a Középkori templomok útja (Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja) viselte.
A kiválasztott városok kezdeményezése példa lehet más települések számára az együttműködésre az érdekelt felek és ágazatok között, tették hozzá. Gratulálunk!
(Fotók: Unsplash)
Kiváló Európai Úti Célok | Turizmus Európai Fővárosa | mediterrán | spanyolország | sevilla | ciprus
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!