Érdemes itthon utazni: megújul Magyarország legátfogóbb gasztro-turisztikai ajánlója.
Külföldi nyaralásokkal egyelőre inkább nem tervezünk, az utazni vágyó magyarok azonban már az enyhítésekre számítva folyamatosan töltik meg a hazai pihenőhelyek kapacitásait.
Ha pedig már belföldön maradnak, az igények is magasabbak. Nem is történhetne jobb időben a 2016 óta működő blog, a Gastro Turismo teljes megújulása.
Az eredetileg csak hobbiként indult internetes ajánló mozgatórugója a gasztronómia, az utazás és a felfedezés iránti olthatatlan szomj volt: 2016 óta követhetjük a Gastro Turismo oldalán a magas minőséget, élmény- és értékteremtést szem előtt tartó gyűjtőmunkát, országunk minden szegletének legizgalmasabb kulturális, gasztronómiai és szabadidővel kapcsolatos tippjeit.
A kezdeményezés célja a kezdetektől az volt, hogy összekösse a magyar vendéglátás és turizmus szereplőit egymással. Az alapító, Ocsovai László hisz benne, hogy a magyar gasztronómia páratlan, és képviselői meg kell találják a kapcsolatot egymással és az érdeklődő közönséggel.
Az oldal hitvallása szerint csak a szenvedéllyel és lelkiismeretesen végzett dolgok teremtenek értéket.
Legyen szó egy jó ételről, borról, otthonos szállásról vagy egy kiváló termelő által létrehozott termékről, mindig a mögötte lévő ember, a történet, annak bemutatása a cél. De mi az, ami 2021 májusában megváltozik?
Integritás, minőség, elhivatottság
Az oldal túlnőtt a blog adta kereteken, és mostantól egy tudatosan és folyamatosan frissülő, újító felület, ahova akár naponta is megéri majd ellátogatni, hiszen a konkrét úti célok és termelők ismertetése mellett hírek, hosszabb-rövidebb ajánlók, programajánlók is megtalálhatóak lesznek, a bakancslistákról nem is beszélve.
A weboldal egyedisége egyik oldalról a lefedett terület – tehát a teljes Magyarország és a határokon túli területek –, másik oldalról a partnerek kiválasztásában és az integritásban rejlik. Egyik legnagyobb előnye – amely hosszú távú garancia a magas minőségre –, hogy független ajánlóként nem külső nyomás hatására alakul a kínálat és az ajánlott partnerek sora.
"A csapat saját erőből, konkrét és állandó elvek mentén halad 2016 óta. Olyan helyeket és ezáltal embereket mutatunk be az oldalon, akik értéket teremtenek, és akik munkáját elhivatottság és kiemelkedő minőség jellemzi. Legyen szó termelőről, vendéglátóról, borászról vagy séfről... A tevékenység bármi lehet, amíg közös az értékrendünk. A projekt semmilyen aspektusban nem tűr kompromisszumokat a minőség tekintetében" – foglalta össze a kezdeményezés alapelveit Ocsovai.
Nekem a Balaton...
Az utóbbi években a Balaton környékének turisztikai forgalma az egekbe emelkedett: sosem látott népszerűségnek örvend, ám ennek a forgalomnak rengeteg hátulütője is van. Többek között ez is közrejátszott abban, hogy a megszokott tematikus térképektől eltérve egy országos lefedettségű ajánlóoldalt hozzanak létre.
Az alapító ezzel kapcsolatban így fogalmazott: "Imádjuk a Balatont, ez nem is kérdés! Mindenkit köt valami a tóhoz: gyerekkori emlékek, családi nyaralások, táborozások. Ráadásul rengeteg Gastro Turismo-partner található a régióban és megértjük, hogy a legtöbb ember rajong érte, de érdemes néha egy lépést hátra lépve látni a nagyobb képet. Új utakon elindulni, friss levegőt szívni, eltévedni és rátalálni valami igazán különlegesre. Emellett jó lenne, ha nem csak a Balaton északi partja tudná eltartani a minőségi termelőket, szállásokat, borászatokat és éttermeket. A szezonalitásról nem is beszélve."
Pakolj be és maradj itthon!
Nem titok, hogy az oldal újragondolásában hatalmas szerepe volt a pandémia miatt megváltozott gasztronómiai és turisztikai szokásoknak is. "A különös helyzet miatt mi is jobban át tudtuk gondolni, hogy mivel segíthetnénk még jobban ennek a szektornak. Hogy hogyan tudnánk szintet lépni, ténylegesen összefogni, és valami igazán maradandót alkotni. Akik eddig jó áron fapados járatokkal Európában repkedtek, ők most itthon utaznak, és ez így van jól. Úgy tűnik, hogy hosszú idő után először kezd ismét igazán népszerű lenni a belföldi utazás, aminek mi különösen örülünk! Rengeteg értékkel rendelkezünk, amelyet az embereknek látniuk kell!" – fogalmazott Ocsovai.
Azoknak pedig, akik indulásra készen állnak és nem szeretnek órákat tölteni keresgéléssel, inkább a rövidebb, könnyebben fogyasztható, napi aktuális tartalmakat részesítik előnyben, szintén jó hír, hogy a csapat mini videósorozatokkal, Instagram guide-okkal, és bakancslistákkal is készül, amiket a közösségimédia-felületeken egyszerűen elmenthetnek maguknak későbbre az érdeklődők. "Csak pakolj be, indítsd a motort, érd el a vonatot, tekerd azt a biciklit, utazz – a tervezést pedig bízd ránk!"
Szenvedély, érték, minőség
A Gastro Turismo útja persze itt még nem ér véget. A szerkesztői csapat tele van ötletekkel, minél előbb szeretne több nyelven megjelenni, ezáltal utat mutatva a külföldi érdeklődők számára is, hisz magas minőségre és jó ízlésre mindenhol van igény, és arra is, hogy megmutassuk és értékeljük amink van. Az oldal is ezzel az elgondolással született: "Éveket töltöttem külföldön, mire végre rájöttem, hogy itthon vagyok otthon. Kicsit el kellett veszítenem azt, ami karnyújtásnyira volt, ahhoz hogy értékelni tudjam."
Ezzel pedig sokan vagyunk így a pandémia bezártsága után.
Az ajtó mindenki számára nyitva áll, aki a maga területén kiemelkedő minőséget képvisel. A Gastro Turismo azokért van, akik szeretnének aktívan részt venni ebben az értékteremtő és közösségépítő kezdeményezésben. "Szerintem csak a szenvedéllyel és lelkiismeretesen végzett dolgok teremtenek értéket, és szerencsésnek tartom magam, amiért olyan embereket ismerhettem meg az elmúlt években, akik számára ez a mindennapokat jelenti, és hozzám hasonló értékrendet képviselnek. Ez nemcsak az oldalon bemutatott emberekre, hanem a csapatom tagjaira is igaz" – fogalmaz az alapító.
Az Everguest turisztikai tanácsadó cég megbízásából készítettek egy felmérést a magyarországi lakosok nyaralási terveiről. A válaszokból kiderül, hogy a megkérdezettek 71,7 százaléka tervez idén egy utazást a járvány visszaszorulása után: 10,7 százalékuk külföldre, 40,2 százalékuk pedig belföldre menne, 20,8 százalékuk pedig belföldre és külföldre is utazna.
nagy sztori | hazai | gastro turismo | vendéglátás | tippek | oldal
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!