A turistaforgalom nagyjából a járvány előtti szinten tart Velencében, ezért a helyi hatóságok keresik a módját, hogyan lehetne korlátozni a tömegturizmus negatív hatását.
Mivel a népszerű olasz városban a keletkező hulladék mintegy negyven százalékáért a turizmus a felelős, arra kérik a Velencébe látogatókat, hogy dobják el az egyszer használatos, műanyag vizes palackokat, és ne is vásároljanak, vagy hozzanak magukkal ilyet, hanem helyettük ivókutakból igyanak.
Ezt találta ki a helyi önkormányzat a környezetszennyezés csökkentésére.
A kampány keretében egy térkép is készül, mely a város 126 ivókútját és a közeli szigeteken található további hatvan ivókutat mutat be. A helyiek szerint a kutakból százméterenként található egy.
Korábban egyébként debütált már ehhez hasonló térkép egy magánprojekt keretében; a Venice Tap Water már ismertette a szigeteken található ivókutakat, ugyancsak a műanyagszennyezés csökkentése érdekében.
Az új kampány a legújabb kísérlet arra, hogy a velencei turizmus egy fenntarthatóbb modell felé mozduljon el.
Korábban megírtuk, hogy vízipisztollyal “fegyverzik fel” vendégeiket egyes velencei szállodák a falánk galambok és sirályok ellen, amelyek agresszívan csapnak le a szabadban reggeliző vagy ebédelő vendégek szendvicseire, pizzáira és más harapnivalóira.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images)
környezetszennyezés | műanyag | ivókutak | velence | turisták | palack
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!