2035 már nincs olyan messze, úgyhogy lassan el kell gondolkodnunk azon, milyen körülmények között fogunk élni. Az biztos, hogy a világunk más hely lesz. Vitatható például az is, hogy egyáltalán szükségünk lesz-e majd bútorokra.
Egy Virgil Abloh nevű tervező átdolgozta kicsit Jean Prouvé és az Eames házaspár korábbi tervein alapuló jövőbeli otthonok vízióját, és mindjárt be is mutatta őket a Zaha Hadid által tervezett Vitra Campus egyik részlegén.
A Twentythirtyfive című kiállításra meghekkelte és újragondolta néhány ismert bútormárka ikonikus darabjait, hogy aztán megossza a nagyközönséggel, hogyan fog kinézni egy fiatal felnőtt lakása valamikor 2035-ben.
Felhasználta és újraalkotta többek között Charles és "Ray" Eames székét, valamint egy téglákkal megrakott polcokkal teli tárolóhelyiséget, Prouvé ötvenes évekbeli foteljét és lámpáját (Abloh három alkotását egyébként limitált kiadásban megvásárolhatták a gyorsan cselekvő szerencsések).
A Vitra kortárs dizájnközpont felkérésére a divatban, építészetben, művészetben, zenében és bútortervezésben egyaránt otthonosan mozgó Abloh olyan dolgokat alkotott, melyek könnyebben hozzáférhetőbbé válnak a közösségi médiumok uralta életünkben.
A Vitra igazgatója, Nora Fehlbaum szerint a tervező kívülállóként érkezett ebbe a világba, és friss fejjel, korlátok nélkül tudta újragondolni és szélesebb közönséggel megismertetni a termékeiket, illetve biztos abban, hogy Abloh jövőbeli víziói és ötletei olyan hastással lesznek a mai fiatalokra, mint például Prouvé munkái voltak az ötvenes években.
A Twentythirtyfive a Vitra kiállítótermeiben debütált a németországi Weil am Rheinban. Két részre tagolódik: a Múlt/Jövő fantázianevű tárlat a múlt emlékeit sűríti össze és a fiatalok figyelmébe ajánlott Vitra-örökséget mutatja be, míg az izgalmasabbnak tűnő Holnap értelemszerűen a jövőbe tekint, és elképzeli, hogyan változnak majd a bútorok dizájnjai az elkövetkezendő tizenhat évben, és milyen körülmények között él majd egy fiatal 2035-ben.
Abloh alkotásai Prouvé műveihez hasonlóan meglehetősen provokatívak, és nem biztos, hogy első látásra mindenkinek tetszenek. Ő is úgy véli, hogy a munkahelyunk és az otthonunk közötti határvonal egyre inkább elmosódik, hiszen szinte már most is ott élünk, ahol dolgozunk, és ott dolgozunk, ahol élünk.
A Twentythirtyfive június 12-től július 31-ig látható.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Dezeen)
dizájner | bútor | jövő | 2035 | dizájn
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!